Categoria: Ajudes

Convocatòria del Programa ATRAE del Ministeri de Ciència i Innovació

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Aquestes ajudes tenen com a finalitat facilitar la incorporació de talent investigador consolidat, de reconegut prestigi internacional i que hagi desenvolupat recentment un període important de la seva activitat professional a l'estranger, de manera que es promogui l'avenç cap a un Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació (SECTI) més competitiu en l'àmbit nacional i internacional.

Es tracta, per tant, d'afavorir la circulació de coneixement i personal investigador excel·lent, incorporant-lo de manera estable en el SECTI, donant suport a la seva carrera i estimulant la generació i consolidació d'equips d'investigació de primer nivell.

Requisits del o de la investigadora principal

Les actuacions finançades seran liderades per una persona que actuarà com a IP i que haurà de complir amb els següents requisits:

  • Estar en possessió del grau de doctor. La data d'obtenció del grau de doctor/a haurà de ser anterior a l'1 de gener de 2016. S'entendrà com a data d'obtenció del grau de doctor, la data de l'acte de defensa i aprovació de la tesi doctoral. Per qui estigui en possessió de més d'un doctorat, aquest requisit es referirà al primer dels doctorats obtinguts.
  • Haver estat vinculat professionalment amb organismes de recerca estrangers durant, com a mínim, 5 anys, en el període comprès entre l'1 de gener de 2016 i la data d'inici del termini de presentació de sol·licituds.
  • No pertànyer a cap dels cossos de funcionaris docents universitaris de les universitats públiques, ni ser personal investigador funcionari de carrera al servei dels Organismes Públics d'Investigació de l'Administració General de l'Estat, ni estar contractat per una universitat pública espanyola com a professor contractat doctor (o sota figura equivalents d'agències autonòmiques). Aquest requisit s'haurà de complir durant tota la tramitació, des del moment de presentació de la sol·licitud fins a la seva resolució.
  • No haver superat un procés selectiu o haver estat proposat en un concurs per a l'ingrés o accés a algun dels cossos, escales o places d'entitats i institucions sanitàries públiques, vinculades o concertades amb el Sistema Nacional de Salut, que desenvolupin activitats d'R+D+I. Aquest requisit s'haurà de complir durant tota la tramitació, des del moment de presentació de la sol·licitud fins a la seva resolució.
  • En relació amb la vinculació del o de la IP amb l'entitat sol·licitant, aquesta no serà necessària durant el procediment de concessió de l'ajuda.
  • Només es podrà figurar com a IP a una sol·licitud presentada en aquesta convocatòria.

Característiques de les actuacions

Seran objecte d'ajuda les actuacions que facilitin la incorporació de manera estable de talent investigador consolidat. Les activitats que es poden finançar incloses en les actuacions, que s'han de dur a terme de forma obligatòria, són:

  • L'execució d'un projecte propi d'R+D+I liderat pel o la IP de l'actuació.
  • La contractació del o de la IP de l'actuació

Addicionalment, serà obligatori que, abans que finalitzi el període d'execució de l'actuació, les entitats beneficiàries creïn un lloc de feina de caràcter permanent en l'àmbit de coneixement del o de la IP i procedeixin a la seva cobertura, entesa com l'efectiva incorporació al lloc de feina de la persona adjudicatària en el corresponent procés selectiu.

Les actuacions es faran de forma individual per un únic beneficiari. La durada de les actuacions podrà ser de 3 o 4 anys, segons s'indiqui en la sol·licitud d'ajuda. La data d'inici del període d'execució s'especificarà en la resolució de concessió que, en qualsevol cas, serà posterior a l'1 de desembre de 2023. 

Presentació de sol·licituds

Fins al 27 de juliol de 2023 a les 14 h (hora peninsular espanyola). 

Dotació total de l'ajuda

El finançament de les ajudes previstes en la present convocatòria revestirà la forma de subvenció amb càrrec als pressupostos generals de l'estat.

Les ajudes podran finançar totalment o parcial el pressupost sol·licitat en les propostes presentades. La dotació de l'ajuda serà d'1.000.000,00 d'euros per actuació, on s'inclouen els costos directes i els indirectes, sempre que el cost finançable real de l'actuació ho permeti.

Enllaços d'interès

Per a més informació, accedeix aquí a la resolució del Ministeri de Ciència i Innovació de la Convocatòria ATRAE 2023.

En aquest enllaç s'accedeix al formulari de presentació de sol·licituds.

[Font: IdISBa. 27/06/2023]

[Foto: Spotlight - Photography / Laboratorio / CC BY 2.0]