Categoria: Premis

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats convoca els Premis Nacionals d'Investigació 2024

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Aquests guardons, que disposen de 20 modalitats dotades amb 30.000 euros cada una, són el reconeixement més important d'Espanya en l'àmbit de la recerca científica. Aquesta edició de la convocatòria fomenta la presentació de candidatures de dones investigadores, que en els anys anteriors han tengut una menor taxa de participació.

Les institucions que desitgin presentar candidatures han de registrar com a mínim dues candidatures a cada modalitat que es presentin, assegurant en cada una d'elles la presència d'almanco un 40% de dones investigadores.

Les candidatures també poden ser presentades per grups de cinc investigadors/es de prestigi, la composició dels quals haurà de respectar el principi de presència equilibrada entre dones i homes.

Així mateix, aquesta edició introdueix la participació de la Unitat de la Dona i Ciència del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats en les 10 reunions dels jurats amb l'objectiu d'incorporar coneixements en el camp de gènere i ciència.

Un total de 20 modalitats dotades amb 30.000 euros cada una

En concret, les deu modalitats dels Premis Nacionals d'Investigació distingeixen a aquelles persones investigadores d'Espanya amb una dilatada carrera científica que duguin a terme una tasca professional destacada de rellevància internacional en les seves respectives àrees d'investigació i contribuint de forma eminent a l'avenç del coneixement.

Per part seva, les deu modalitats dels Premis Nacionals d'Investigació per a Joves, que reben el nom de científiques il·lustres, reconeixen el mèrit de persones investigadores espanyoles amb edat màxima de 40 anys que estiguin fent una feina excel·lent i hagin assolit fites rellevants en les primeres etapes de les seves carreres.

Premis Nacionals d'Investigació

Les deu modalitats dels Premis Nacionals d'Investigació són:

  • Premi Nacional Santiago Ramón y Cajal, en l'àrea de biologia.
  • Premi Nacional Leonardo Torres Quevedo, en l'àrea d'enginyeries i arquitectura.
  • Premi Nacional Ramón Menéndez Pidal, en l'àrea d'humanitats.
  • Premi Nacional Gregorio Marañón, en l'àrea de medicina i ciències de la salut.
  • Premi Nacional Alejandro Malaspina, en l'àrea de ciències i tecnologies dels recursos naturals.
  • Premi Nacional Blas Cabrera, en l'àrea de ciències físiques, dels materiales i de la terra.
  • Premi Nacional Enrique Moles, en l'àrea de ciència i tecnologia químiques.
  • Premi Nacional Juan de la Cierva, en l'àrea de transferència de coneixement.
  • Premi Nacional Julio Rey Pastor, en l'àrea de matemàtiques i tecnologies de la informació i les comunicacions.
  • Premi Nacional Pascual Madoz, en l'àrea de dret i ciències econòmiques i socials.

Premis Nacionals d'Investigació per a Joves

Les deu modalitats dels Premis Nacionals d'Investigació per a Joves són:

  • Premi Nacional Margarita Salas, en l'àrea de biologia.
  • Premi Nacional, Matilde Ucelay, en l'àrea d'enginyeries i arquitectura.
  • Premi Nacional María Moliner, en l'àrea d'humanitats.
  • Premi Nacional Gabriella Morreale, en l'àrea de medicina i ciències de la salut.
  • Premi Nacional Ángeles Alvariño, en l'àrea de ciències i tecnologies dels recursos naturals.
  • Premi Nacional Felisa Martín Bravo, en l'àrea de ciències físiques, dels materiales i de la terra.
  • Premi Nacional Maria Teresa Toral, en l'àrea de ciència i tecnologia químiques.
  • Premi Nacional Ángela Ruiz Robles, en l'àrea de transferència de coneixement.
  • Premi Nacional María Andresa Casamayor, en l'àrea de matemàtiques i tecnologies de la informació i les comunicacions.
  • Premi Nacional Clara Campoamor, en l'àrea de dret i ciències econòmiques i socials.

Presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds finalitza el dia 4 de juliol.

[Font: Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats. 12/06/2024]

[Foto: Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats]