Categoria: Estudis i projectes

Infecció del lloc quirúrgic després d'una cirurgia gastrointestinal en infants

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Servei de Cirurgia de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en un un estudi de cohort internacional, multicèntric i prospectiu sobre infecció del lloc quirúrgic després d'una cirurgia gastrointestinal en infants.

Laura Fernandez-Vega, Carla Soldevila-Verdeguer, Fatima Sena-Ruiz, Natalia Pujol-Cano, Paula Diaz-Jover, José Maria Garcia-Perez, Juan José Segura-Sampedro, Cristina Pineño-Flores, David Ambrona-Zafra, Andrea Craus-Miguel, Patricia Jimenez-Morillas, Angela Mazzella, cirurgians de l'Hospital Universitari Son Espases, han participat com a membres del GlobalSurg Group en la publicació de l'article amb el títol "Surgical site infection after gastrointestinal surgery in children: an international, multicentre, prospective cohort study" a la revista BMJ Global Health.

La infecció del lloc quirúrgic (ILQ) és una de les infeccions associades a l'atenció mèdica més comunes. No obstant això, no es disposa de dades sobre la ILQ en infants de tot el món, especialment dels països d'ingressos baixos i mitjans. L'objectiu d'aquest estudi va ser estimar la incidència de la ILQ en infants i les associacions entre la ILQ i la morbiditat en tots els entorns de desenvolupament humà.

Referència de l'article
GlobalSurg Collaborative. Surgical site infection after gastrointestinal surgery in children: an international, multicentre, prospective cohort study. BMJ Glob Health. 2020;5(12):e003429. doi: 10.1136/bmjgh-2020-003429. PubMed PMID: 33272940.

Enllaços Bibliosalut | AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Hospital Universitari Son Espases]