El Grup de Nutrició Comunitària i Estrès Oxidatiu (NUCOX) de l'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa), amb membres del CIBEROBN i el laboratori de neurofisiologia del departament de Biologia de la Universitat de les Illes Balears, han participat en la publicació d'un estudi sobre l'anàlisi de la població adulta espanyola amb síndrome metabòlica i la diversitat dietètica i depressió. També hi han participat diferents centres espanyols.
Dora Romaguera
i Marian Martín-Padillo, investigadores de l'IdISBa; i Josep Antoni Tur
, investigador del grup NUCOX, varen participar en la publicació de l'article amb el títol "Dietary diversity and depression: cross-sectional and longitudinal analyses in Spanish adult population with metabolic syndrome. Findings from PREDIMED-Plus trial" a la revista Public Health Nutrition.
Es volia examinar les associacions transversals i longitudinals (2 anys de seguiment) entre la diversitat dietètica (DD) i els símptomes depressius.
La DD és inversament associada a símptomes depressius, però menjar més divers no sembla reduir el risc de depressions futures.
Referència de l'article
Cano-Ibáñez N, Serra-Majem L, Martín-Peláez S, Martínez-González MÁ, Salas-Salvadó J, Corella D, et al. Dietary diversity and depression: cross-sectional and longitudinal analyses in Spanish adult population with metabolic syndrome. Findings from PREDIMED-Plus trial. Public Health Nutr. 2022 Jul 19;1–13. doi: 10.1017/S1368980022001525. PubMed PMID: 35850714.Enllaços Bibliosalut |
Text completMètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Infosalut / Gent al mercat / CC BY-NC-SA 4.0]