El Servei de Cures Intensivesde l'Hospital Universitari Son Llàtzer ha participat en un estudi sobre el valor predictiu negatiu del procalcitonin per descartar la coinfecció respiratòria bacteriana en pacients crítics COVID-19. També hi han participat diferents centres espanyols.
Lorenzo Socias Crespí
, metge de medicina intensiva de l'Hospital Universitari Son Llàtzer, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Negative predictive value of procalcitonin to rule out bacterial respiratory co-infection in critical covid-19 patients" a la revista Journal of Infection.
La procalcitonina (PCT) i la proteïna C reactiva (PCR) són biomarcadors útils per a diferenciar les infeccions bacterianes de les víriques o fúngiques, encara que l'associació entre elles i la coinfecció o la mortalitat en COVID-19 continua sense ser clara.
Aquests biomarcadors a l'ingrés en l'UCI van donar lloc a una escassa capacitat per a predir la BC entre els pacients amb pneumònia COVID-19. Els valors basals de PCT<0,3 ng/ml poden ser útils per a descartar la BC, proporcionant als clínics una eina valuosa per a guiar l'administració d'antibiòtics i permetre l'ús excessiu injustificat d'antibiòtics observat durant la pandèmia, a més PCT≥0,50 ng/ml podria predir l'empitjorament dels resultats.
Referència de l'article
Carbonell R, Urgelés S, Salgado M, Rodríguez A, Reyes LF, Fuentes Y V, et al. Negative predictive value of procalcitonin to rule out bacterial respiratory co-infection in critical covid-19 patients. J Infect. 2022 Oct;85(4):374–81. doi: 10.1016/j.jinf.2022.06.024. PubMed PMID: 35781017.Enllaços Bibliosalut | Text complet
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Hospital Universitari Son Espases]