Categoria: Estudis i projectes

Comparació de la supervivència de l’empelt en receptors de trasplantament renal joves i grans

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Els Serveis d'Urologia i Nefrologia de l'Hospital Universitari Son Espases i l'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) ha participat en una anàlisi comparativa de la supervivència de l'empelt en receptors de trasplantament renal més grans i més joves.

Adolfo González Serrano i Enrique Carmelo Pieras Ayalaorcid, uròlegs de l'Hospital Universitari Son Espases i investigadors de l'IdISBaRicardo José Guldris Garcíaorcid i Mercedes Ruiz Hernándezorcid, uròlegs de l'Hospital Universitari Son EspasesGonzalo Gómez Marqués, nefròleg de l'Hospital Universitari Son Espases i investigador de l'IdISBa, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Comparative Analysis of Graft Survival in Older and Younger Kidney Transplant Recipients: A Single-Center Cohort Study" al Journal of Clinical Medicine.

Aquí es va plantejar la hipòtesi que els receptors més grans tenen una taxa més alta de fracàs de l'empelt renal en comparació amb els receptors més joves. Per tant, es va avaluar el fracàs de l'empelt renal (KGF) al cap de 60 mesos entre receptors de donants difunts de 65 anys o més i el vam comparar amb el dels receptors més joves.

Tot i tenir pitjors característiques basals, rebre empelts de menor qualitat i experimentar una incidència més gran de complicacions postoperatòries, es va observar una supervivència de l'empelt renal 60 mesos després comparable en receptors més grans en comparació amb els més joves. Aquestes troballes donen suport a la viabilitat del trasplantament renal en pacients més grans ben seleccionats.

Referència de l'article
González Serrano A, Guldris García RJ, Gómez Marqués G, Ruiz Hernández M, Pieras Ayala EC. Comparative Analysis of Graft Survival in Older and Younger Kidney Transplant Recipients: A Single-Center Cohort Study. J Clin Med. 2025;14(24):1–13. doi: 10.3390/jcm14248953. PubMed PMID: 41464858.

Enllaços Bibliosalut | logo docusalut 16Text complet

Mètriques
 
Consulteu cites en Web of Science
AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Roboonya / Chronic CNI toxicity in renal allograft / CC BY-NC  - Gwendolyn Barceló]