Categoria: Estudis i projectes

Oclusió intestinal per infiltració de tumor mucinós del terç distal apendicular

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La Secció de Cirurgia Colorectal de l'Hospital de Manacor ha publicat un cas d'una oclusió intestinal per infiltració de tumor mucinós del terç distal apendicular.

Javier Pérez-CalvoorcidPaula Lillo MartínezorcidPaula Torrebella Bonninorcid, cirurgià i cirurgianes de l'Hospital de Manacor, han participat en la publicació de l'article amb el títol "Oclusión intestinal por infiltración de tumor mucinoso del tercio distal apendicular" a la Revista Colombiana de Cirugía.

Es presenta el cas d'una pacient de 88 anys amb antecedents de colecistectomia i herniorràfia crural dreta, que va acudir al Servei d'Urgències de l'Hospital de Manacor, amb dolor centre abdominal, nàusees i vòmits. L'exploració física va revelar una recidiva de l'hèrnia crural, i va ocasionar distensió abdominal i timpanisme, sense signes d'irritació peritoneal. Les anàlisis de laboratori van mostrar una insuficiència renal prerenal i paràmetres inflamatoris elevats.

La tomografia computada va confirmar l'hèrnia crural amb contingut d'ili distal i cec, suggerint una probable obstrucció intestinal a aquest nivell.

Referència de l'article
Pérez-Calvo J, Lillo-Martínez P, Torrebella-Bonnin P, Petrone P. Oclusión intestinal por infiltración de tumor mucinoso del tercio distal apendicular. Rev Colomb Cir. 2025;40:1168-1172. doi: 10.30944/20117582.2948

Enllaços Bibliosalut | Text complet

Mètriques
 
AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]