Categoria: Estudis i projectes

Comprensió de les barreres i els facilitadors de l'adherència als canvis d'estil de vida en la prediabetis

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Research Group on Global Health i el Grup de Recerca en Atenció, Cronicitat i Evidència en Salut (CurES) de l'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) i la Universitat de les Illes Balears han publicat un estudi qualitatiu sobre la comprensió de les barreres i els facilitadors de l'adherència als canvis d'estil de vida en la prediabetis.

Ana Sofia Carvalho-Azevedo, Manuela Abbateorcid, Sergio Fresnedaorcid, María Arias-Fernándezorcid, Aina M Yañezorcid, Miquel Bennasar-Venyorcid, personal investigador del Research Group on Global Health; i Cristina Moreno-Muletorcid, investigadora del grup CurES, han publicat l'article amb el títol "Understanding barriers and facilitators of adherence to lifestyle changes in prediabetes: a qualitative study" a l'International journal of qualitative studies on health and well-being.

Les intervencions sanitàries per a persones amb prediabetis són essencials per prevenir o retardar la progressió a la diabetis tipus 2. L'adherència a la modificació de l'estil de vida és complexa i està influenciada per determinants socials que actuen com a barreres o facilitadors.

El gènere, la classe social, el suport social i la relació pacient-professional poden influir en la capacitat dels individus per adoptar i mantenir canvis de comportament.

Aquest estudi tenia com a objectiu explorar com aquests factors influeixen en l'adherència a la modificació de l'estil de vida entre les persones amb prediabetis.

El gènere i la classe social tenen un paper clau en la gestió de la prediabetis. Aquestes troballes destaquen la importància de les intervencions personalitzades i centrades en l'equitat que abordin els determinants socials per millorar les estratègies de prevenció.

Referència de l'article
Carvalho-Azevedo AS, Sebastián-Hernández R, Abbate M, Fresneda S, Arias-Fernández M, Yañez AM, et al. Understanding barriers and facilitators of adherence to lifestyle changes in prediabetes: a qualitative study. Int J Qual Stud Health Well-being. 2026 Dec 31;21(1). doi: 10.1080/17482631.2026.2643664. PubMed PMID: 41817101.

Enllaços Bibliosalut | logo docusalut 16Text complet

Mètriques
 
Consulteu cites en Web of Science
AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: CS Camp Redó]