El Servei d'Oncologia de l'Hospital Universitari Son Llàtzer ha participat en l'anàlisi dels subtipus clínics en pacients amb càncer de mama amb metàstasis cerebrals d'un registre ambispectiu de càncer de mama avançat, GEICAM/2014-03 (RegistEM).
Iria Gonzalez
, oncòloga de l'Hospital Universitari Son Llàtzer, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Clinical subtypes in breast cancer patients with brain metastases from an ambispective registry of advanced breast cancer, GEICAM/2014-03 (RegistEM)" a la revista Therapeutic Advances in Medical Oncology.
El càncer de mama sovint provoca metàstasis cerebrals (BCBM), cosa que comporta mals resultats. La implicació del sistema nerviós central (SNC) comporta reptes importants en pacients amb càncer de mama avançat (ABC).
Els objectius eren caracteritzar les pacients amb BCBM segons els subtipus clínics de BC i avaluar l'interval entre l'ABC i la detecció de BCBM, tant en el moment del diagnòstic d'ABC (cohort BCBM1) com per a aquelles que desenvolupen BCBM posteriorment (cohort BCBM2). Els objectius secundaris incloïen l'anàlisi dels resultats relacionats amb el temps per subtipus de BC.
Els subtipus de BC TN i HER2+ van progressar més ràpidament a BCBM i van tenir pitjors resultats. La supervivència va diferir significativament entre les dues cohorts, BCBM1 i BCBM2. La investigació contínua és essencial per millorar les estratègies de tractament i prevenció.
Referència de l'article
López-Tarruella S, Guerrero-Zotano Á, Antolín S, Cruz J, Martínez P, Rodríguez CA, et al. Clinical subtypes in breast cancer patients with brain metastases from an ambispective registry of advanced breast cancer, GEICAM / 2014-03 ( RegistEM ). Ther Adv Med Oncol. 2026;18:17588359261421812. doi: 10.1177/17588359261421813. PubMed PMID: 41732657.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Hospital Universitari Son Llàtzer]