El Servei de Neurologia de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en un estudi en què es demostra que les estatines no augmenten els marcadors d'angiopaties cerebrals en pacients amb un atac cardioembòlic. També hi han participat centres espanyols i italians.
Maria José Torres, neuròloga de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Statins do not increase Markers of Cerebral Angiopathies in patients with Cardioembolic Stroke" a la revista Scientific Reports.
Es va investigar si el pretractament amb estatines s'associava amb marcadors substituts d'angiopaties amiloides i hipertensives en pacients que necessitaven començar una teràpia oral d'anticoagulació. Es va dur a terme un estudi prospectiu multicèntric per anticoagulants orals en pacients que havien tengut un accident cerebrovascular cardioembòlic agut. Es va dur a terme una ressonància magnètica funcional per avaluar microhemorràgies, leucoaraiosis i siderosis superficials.
Referència de l'article
Martí-Fàbregas J, Medrano-Martorell S, Merino E, Prats-Sánchez L, Marín R, Delgado-Mederos R, et al. Statins do not increase Markers of Cerebral Angiopathies in patients with Cardioembolic Stroke. Sci Rep. 2018;8(1):1492.[Font: Bibliosalut]
[Foto: Infosalut]
#PublicaSalutIB Neurologia de @SonEspases publica un article sobre les estatines i els marcadors d'angiopaties cerebral en pacients amb atac cardioembòlic https://t.co/7BdbJp3ge3 @Neurosonespases https://t.co/G6VzIfJqto pic.twitter.com/BENQBDrLvT
— Infosalut (@infosalut) 2 de maig de 2018
El Servei de Neurologia de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en un estudi en què es demostra que les