Els ajuntaments de l’illa de Mallorca podran reobrir els parcs infantils el dia 28 de novembre, que es varen tancar com a mesura de contenció de la COVID-19 coincidint amb l’inici del curs escolar.
Els ajuntaments que obrin aquestes instal·lacions hauran de recuperar els protocols de neteja que tenien abans que es tancàssin i l’horari d’obertura serà entre les 7.00 i les 21.00 hores.
La mesura, que ja s’aplica a Formentera i Menorca, i després de la consolidació de les escoles com a espais segurs, forma part d’un conjunt de disposicions que es començaran a aplicar a partir de dissabte a Mallorca, atesa la situació epidemiològica i dins l’estratègia per afavorir l’ús dels espais a l’aire lliure i evitar tant com sigui possible les activitats en espais tancats.
La presidenta del Govern, Francina Armengol, ha tractat les mesures aquest dimarts capvespre amb representants del Consell de Mallorca i batles i batlesses dels ajuntaments de l’illa, entre d’altres representants. La presidenta ha aprofitat la trobada per videoconferència per oferir la col·laboració del Govern perquè les entitats locals s’impliquin en aquesta estratègia amb mesures pròpies.
“Es tracta d’aprofitar millor els espais a l’aire lliure i al carrer i, al mateix temps, potenciar-hi activitats que fins ara es feien a interiors”, els hi ha traslladat Armengol, remarcant per això que “s’ha de prioritzar l’ús d’espais a l’aire lliure per realitzar-hi activitats i les administracions han de portar a terme les actuacions necessàries per promocionar i facilitar l’ús dels espais a l’aire lliure per part de la ciutadania”.
La reobertura dels parcs infantils coincidirà amb la dels locals privats d’oci infantil i amb el permís per a la instal·lació d’atraccions de fira, que s’havien anunciat els darrers dies, sempre complint amb les limitacions i mesures de seguretat establertes.
[Font: Presidència de Govern. 24/11/2020]
[Foto: Presidència de Govern]
Què en diu la premsa
*25/11/2020 ultimahora.es - Los parques infantiles de Mallorca podrán abrir este sábado.
*24/11/2020 noudiari.es - Ibiza, la única isla que sigue con los parques infantiles cerrados tras autorizarse su reapertura en Mallorca.
*24/11/2020 canal4diario.com - Los ayuntamientos de Mallorca podrán reabrir los parques infantiles a partir del sábado.