L'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) ha participat en una metaanàlisi en xarxa sobre l'eficàcia i seguretat dels antihistamínics orals per a la rinitis al·lèrgica.
Pau Riera-Serra
, investigador de l'IdISBa, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Efficacy and Safety of Oral Antihistamines for Allergic Rhinitis: Network Meta-Analysis" al Journal of Allergy and Clinical Immunology: In Practice.
Els antihistamínics H1 orals (HAO) es troben entre els medicaments més utilitzats per al tractament de la rinitis al·lèrgica (RA). L'objectiu era realitzar una revisió sistemàtica i una metaanàlisi en xarxa que compari l'eficàcia i la seguretat dels HAO individuals en pacients amb RA.
Tot i que alguns HAO semblen ser més eficaços que d'altres, la majoria de les diferències entre els medicaments individuals de segona generació són trivials o petites. A més, no es van trobar cap diferència rellevant en els perfils de seguretat dels HAO de segona generació.
Referència de l'article
Vieira RJ, Gil-Mata S, Ferreira A, Riera-Serra P, Bognanni A, Duarte VH, et al. Efficacy and Safety of Oral Antihistamines for Allergic Rhinitis: Network Meta-Analysis. J Allergy Clin Immunol Pract. 2026 May 16;14(5):1175–83. doi: 10.1016/j.jaip.2025.12.034. PubMed PMID: 41707943.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Pxhere / Medicamento / Dominio público CCO]