Categoria: Formació continuada

El HUSE incrementa un 7% el nombre de pacients tractats amb bombes d’infusió per a l’autoadministració d’analgèsia

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L’Hospital Universitari Son Espases ha incrementat un 7 % el nombre de pacients tractats amb bombes d’infusió per a l’autoadministració d’analgèsia, que serveixen per controlar el dolor agut després d’una operació, que si no es tracta té com a conseqüències la minva del confort, un risc més alt de desenvolupar un dolor crònic, l’augment de les complicacions i l’increment dels costs.

El II Curs del Tractament del Dolor Agut Postoperatori és l’únic d’aquestes característiques que s’imparteix a les Illes Balears. S’hi aborden totes les dimensions diferencials del dolor postoperatori: la tendència a l’ús d’anestèsia regional per al dolor després de la implantació d’una pròtesi de maluc o de genoll, o de la cirurgia toràcica; la necessitat d’atendre altres signes del dolor en els pacients molt greus connectats a respiradors, i els tractaments amb opioides en els pacients amb dolor crònic, entre d’altres.

Una de les premisses és saber que no hi ha un únic tractament del dolor i que no es pot tractar tots els pacients de la mateixa manera, ja que la percepció del dolor és diferent en cada cas, ja que hi influeixen les experiències anteriors, la sensibilitat o el llindar del dolor, l’estat anímic, les expectatives i la confiança en l’equip mèdic i d’infermeria.

Per aquest motiu, avui en dia es pot assegurar que la manera més eficaç i segura d’administrar un analgèsic és l’analgèsia controlada pel pacient mateix per mitjà de bombes d’infusió, ja que és ell qui la controla i qui es pot aplicar l’analgèsic que necessita per pal·liar el dolor.

En el tractament del dolor és clau el paper del personal d’infermeria, ja que són els professionals que estan al costat dels pacients, avaluen el grau de dolor i alerten sobre la insuficiència dels analgèsics prescrits per fer-hi front. A més, també s’encarreguen de controlar les bombes d’infusió i d’instruir els pacients en l’ús de l’analgèsia controlada.

La finalitat d’aquest Curs, que s’imparteix a Son Espases fins al 14 de desembre, és difondre aquests coneixements i fer créixer l’interès en aquest camp de la sanitat entre els anestesiòlegs, els cirurgians i els professionals d’infermeria.

S’ha insistir que l’Hospital Universitari Son Espases ha assolit una gran experiència amb el tractament de més de mil pacients cada any i ha anat incrementant de manera constant el tractament del dolor agut postoperatori, que enguany se xifra en un 7 % més que l’any passat.

 

Calendari de formació

Desembre   2023
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31