Categoria: Estudis i projectes

Efectes de les DM suplementades sobre els perfils d'àcids grassos fosfolípids en plasma i el risc de MCV després d'un any d'intervenció

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) ha participat en un estudi sobre els efectes de les dietes mediterrànies suplementades sobre els perfils d'àcids grassos fosfolípids en plasma i el risc de malaltia cardiovascular després d'un any d'intervenció en l'assaig PREDIMED.

Miquel Fiol, investigador emèrit del grup de CIBEROBN, de l'Hospital Universitari Son Espases, inscrit a l'Àrea d'Epidemiologia Clínica i Salut Pública de l'IdISBa, ha participat en la publicació d'un estudi amb el títol "Effects of Supplemented Mediterranean Diets on Plasma-Phospholipid Fatty Acid Profiles and Risk of Cardiovascular Disease after 1 Year of Intervention in the PREDIMED Trial" a la revista Clinical Chemistry.

Els àcids grassos (AG) plasmàtics s'han associat al risc de malaltia cardiovascular (MCV). La dieta i el metabolisme endogen influeixen en el perfil d'AG de la fracció fosfolípida (PL) del plasma. En l'assaig PREDIMED, s'examine els canvis a un any en el perfil d'AG del PL plasmàtic en funció d'una intervenció nutricional amb dietes mediterrànies, ben suplementades amb oli d'oliva verge extra (MedDiet + AOVE) o amb mescla de fruits secs (MedDiet + fruits secs), en una població d'alt risc cardiovascular. També es va analitzar si els canvis d'un any en els AG de PL s'associaven amb el risc cardiovascular posterior.

Referència de l'article
Razquin C, Ruiz-Canela M, Wernitz A, Toledo E, Corella D, Alonso-Gómez Á, et al. Effects of Supplemented Mediterranean Diets on Plasma-Phospholipid Fatty Acid Profiles and Risk of Cardiovascular Disease after 1 Year of Intervention in the PREDIMED Trial. Clin Chem. 2023 Jan. doi: 10.1093/clinchem/hvac221. PubMed PMID: 36683466.

Enllaços Bibliosalut

Mètriques
Consulteu cites en Web of Science
AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Infosalut / Raïm / CC BY-NC-SA 4.0]