El Servei de Cardiologia de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en la publicació dels resultats clínics després de la intervenció coronària percutània per xoc cardiogènic secundari a infart agut de miocardi relacionat amb una lesió oclusiva total de l'artèria coronària principal esquerra no protegida. També hi ha participat l'Amsterdam University Medical Center.
Julián Palacios-Rubio
, cardiòleg de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Clinical Outcomes after Percutaneous Coronary Intervention for Cardiogenic Shock Secondary to Total Occlusive Unprotected Left Main Coronary Artery Lesion-Related Acute Myocardial Infarction" a la revista Journal of Clinical Medicine.
L'infart agut de miocardi (IAM) amb oclusió d'una artèria coronària principal esquerra no protegida (ACPENP) és una malaltia poc freqüent amb una elevada mortalitat. La bibliografia sobre els resultats clínics després d'una intervenció coronària percutània (ICP) per al xoc cardiogènic secundari a un IAM relacionat amb una ACPENP és escassa. El xoc cardiogènic secundari a un IAM oclusiu total relacionat amb la ACPENP comporta una mortalitat molt elevada al cap de 30 dies per totes les causes. A més, els supervivents 30 dies després amb una disfunció ventricular esquerra greu tenen un mal pronòstic a llarg termini.
Referència de l'article
Beijk MAM, Palacios-Rubio J, Grundeken MJD, Kalkman DN, De Winter RJ. Clinical Outcomes after Percutaneous Coronary Intervention for Cardiogenic Shock Secondary to Total Occlusive Unprotected Left Main Coronary Artery Lesion-Related Acute Myocardial Infarction. J Clin Med. 2023 Feb 7;12(4):1311. doi: 10.3390/jcm12041311. PubMed PMID: 36835846.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: medipics1066 / Heart monitor / CC BY 2.0]