El Servei de Medicina Interna de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en un estudi transversal sobre les condicions sindròmiques i qualitat de vida en la cohort PISCIS de persones que viuen amb el VIH a Catalunya i Balears. També han participat diferents centres espanyols.
Melchor Riera
, metge de Medicina Interna de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Syndemic conditions and quality of life in the PISCIS Cohort of people living with HIV in Catalonia and the Balearic Islands: a cross sectional study" a la revista Health and Quality of Life Outcomes.
Les persones que viuen amb el VIH (PVVS) s'enfronten a factors estructurals i psicosocials que afecten la qualitat de vida relacionada amb la salut (QVRS). L'objectiu era avaluar com afectaven les condicions sindròmiques a la QVRS de les QVRS.
Els resultats proporcionen proves que els factors sindròmics afecten la QVRS. Els programes de prevenció del VIH han de detectar i abordar els problemes de salut concurrents per a millorar l'atenció sanitària centrada en el pacient i els resultats.
Referència de l'article
Mesías-Gazmuri J, Folch C, Palacio-Vieira J, Bruguera A, Egea-Cortés L, Forero CG, et al. Syndemic conditions and quality of life in the PISCIS Cohort of people living with HIV in Catalonia and the Balearic Islands: a cross sectional study. Health Qual Life Outcomes. 2023 May 10;21(1):42. doi: 10.1186/s12955-023-02120-2. PubMed PMID: 37165368.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Ingo Joseph / People crowd walking / CC-by-sa-2.0]