Categoria: Estudis i projectes

Eficàcia de la fosfomicina en infeccions urinàries per E. coli MDR

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Servei de Microbiologia de  l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en la publicació d'una anàlisi post hoc de l'assaig aleatoritzat FOREST sobre l'eficàcia de la fosfomicina trometamol com a tractament escalonat oral de les infeccions urinàries bacterièmiques per Escherichia coli MDR.

Nuria Borrell, microbiòloga de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Effectiveness of fosfomycin trometamol as oral step-down therapy for bacteraemic urinary tract infections due to MDR Escherichia coli: a post hoc analysis of the FOREST randomized trial" a la revista Journal of Antimicrobial Chemotherapy.

La fosfomicina és una opció potencialment atractiva com a tractament escalonat per a les infeccions urinàries bacterièmiques (IUB), però les dades disponibles són escassos. L'objectiu va ser comparar l'eficàcia i la seguretat de la fosfomicina trometamol i altres fàrmacs orals com a tractament escalonat en pacients amb IUB deguda a Escherichia coli MDR (MDR-Ec).

Es van incloure els participants en l'assaig FOREST (que compara fosfomicina IV amb ceftriaxona o meropenem per a IUB causada per MDR-Ec en 22 hospitals espanyols des de juny de 2014 fins a desembre de 2018) que van ser escalonats a fosfomicina oral (3 g q48h) o altres fàrmacs. El criteri de valoració principal va ser la curació clínica i microbiològica (CCM) als 5-7 dies de finalitzar el tractament. Es va dur a terme una anàlisi multivariant mitjançant regressió logística per a estimar l'associació de l'escalonament oral amb fosfomicina amb la CCM ajustada per factors de confusió.

La fosfomicina trometamol podria ser una opció raonable com a tractament escalonat en pacients amb IUB deguda a MDR-Ec, però la taxa més grossa de recaigudes requeriria una avaluació addicional.

Referència de l'article
Sojo-Dorado J, López-Hernández I, Hernández-Torres A, Retamar-Gentil P, Merino de Lucas E, Escolà-Vergé L, et al. Effectiveness of fosfomycin trometamol as oral step-down therapy for bacteraemic urinary tract infections due to MDR Escherichia coli: a post hoc analysis of the FOREST randomized trial. J Antimicrob Chemother. 2023 Jun 1. doi: 10.1093/jac/dkad147. PubMed PMID: 37260299.

Enllaços Bibliosalut

Mètriques
Consulteu cites en Web of Science
Altmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: geralt / Escherichia coli / Pixabay License]