el Servei d'Oncologia de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'estudi Quasar de la SEOM sobre l'opinió dels pacients i els oncòlegs sobre l'avaluació i el tractament de l'anorèxia-caquèxia relacionada amb el càncer.
Raquel Marsé Fabregat
, oncòloga de l'Hospital Universitari Son Espases, va participar en la publicació de l'article amb el títol "What do patients and oncologists think about the evaluation and management of cancer-related anorexia-cachexia? The Quasar_SEOM study" a la revista Clinical and Translational Oncology.
Els pacients amb càncer solen patir malnutrició, per la qual cosa la detecció precoç i la conscienciació sobre els problemes nutricionals són crucials en aquesta població.
Els resultats d'aquest estudi assenyalen una llacuna en l'atenció d'aquesta síndrome i la necessitat de millorar l'educació i el seguiment dels pacients oncològics amb anorèxia-caquèxia.
Referència de l'article
Escobar Y, Ramchandani A, Salgado M, Castillo-Trujillo A, Martínez de Castro E, Diaz de Corcuera I, et al. What do patients and oncologists think about the evaluation and management of cancer-related anorexia-cachexia? The Quasar_SEOM study. Clin Transl Oncol. 2023 Jun 8. doi: 10.1007/s12094-023-03212-7. PubMed PMID: 37289352.Enllaços Bibliosalut
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Ministeri de Sanitat]