Categoria: Estudis i projectes

Susceptibilitat antimicrobiana, resistència i llinatges clonals de Pseudomonas aeruginosa

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Servei de Microbiologia de l'Hospital Universitari Son Espasesi l'Institut d'Investigació Sanitària de les Illes Balears (IdISBa) han participat en la publicació de l'actualització del grup ESGARS-ESCMID/ISARPAE sobre perfils de susceptibilitat antimicrobiana, mecanismes de resistència i llinatges clonals internacionals de Pseudomonas aeruginosa.

Antonio Oliver i Estrella Rojo-Molinero, microbiòleg i microbiòloga de l'Hospital Universitari Son Espases i l'IdISBa, han participat en la publicació de l'article amb el títol "Pseudomonasaeruginosa antimicrobial susceptibility profiles, resistance mechanisms and international clonal lineages: update from ESGARS-ESCMID/ISARPAE Group" a la revista Clinical Microbiology and Infection.

La Pseudomonas aeruginosa, un patogen oportunista ubic considerat un dels paradigmes de la resistència als antimicrobians, figura entre les principals causes d'infeccions hospitalàries i cròniques associades a una important morbiditat i mortalitat.

Aquesta amenaça creixent és el resultat de l'extraordinària capacitat de P. aeruginosa per desenvolupar resistència als antimicrobians mitjançant mutacions cromosòmiques, la prevalença creixent de determinants de resistència transferibles (com les carbapenemases i les β-lactamases d'espectre estès) i l'expansió mundial de llinatges epidèmics.

L'objectiu general d'aquesta iniciativa és proporcionar una actualització exhaustiva dels mecanismes de resistència de P. aeruginosa, especialment per als llinatges epidèmics internacionals d'alt risc resistents a fàrmacs extensius (XDR)/resistents a fàrmacs difícils de tractar (DTR), i com les combinacions de β-lactàmics i inhibidors de β-lactàmics/β-lactamases recentment aprovades poden afectar els mecanismes de resistència i la definició dels perfils de susceptibilitat.

Referència de l'article
Oliver A, Rojo-Molinero E, Arca-Suarez J, Beşli Y, Bogaerts P, Cantón R, et al. Pseudomonasaeruginosa antimicrobial susceptibility profiles, resistance mechanisms and international clonal lineages: update from ESGARS-ESCMID/ISARPAE Group. Clin Microbiol Infect. 2024 Apr;30(4):469–80. doi: 10.1016/j.cmi.2023.12.026. PubMed PMID: 38160753.

Enllaços Bibliosalut | logo docusalut 16Text complet

Mètriques
 
Consulteu cites en Web of Science
AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Infosalut / Pseudomonas aeruginosa / CC BY NC SA]