L'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) ha participat en la publicació d'un estudi on s'analitza un inhibidor de la cristal·lització de l'urat monosòdic.
Miguel D Ferrer
, Jaume Dietrich
, Bernat Isern
, Maria Del Mar Pérez-Ferrer
, Félix Grases
, Antònia Costa-Bauzà
investigadors de l'Institut de Investigació Sanitària de les Illes Balers (IdISBa) han participat en la publicació de l'article amb el títol “Pharmacokinetics and Ex Vivo Activity of 7-Methylxanthine, an Inhibitor of Monosodium Urate Crystallization” a la revista Biomedicines.
La 7-metilxantina (7-MX) és un metabòlit natural de la cafeïna i la teobromina que pot inhibir la cristal·lització de l'urat monosòdic (MSU) i pot ser útil per a la prevenció o el tractament de la gota. Tanmateix, la farmacocinètica i l'activitat ex vivo del 7-MX encara no estan ben caracteritzades.
Aquests resultats confirmen que l'administració oral de 7-MX a rates va conduir a un nivell plasmàtic suficient per disminuir la cristal·lització de MSU al plasma, i no hi va haver toxicitats observables. Aquests resultats donen suport al potencial del 7-MX com a tractament oral segur per a la gota, especialment en combinació amb teràpies que redueixen els àcids grassos d'urat, com l'alopurinol. Calen més investigacions clíniques per confirmar el potencial terapèutic del 7-MX en humans.
Referència de l'article
Ferrer MD, Dietrich J, Isern B, Pérez-Ferrer MDM, Albertí J, Grases F, et al. Pharmacokinetics and Ex Vivo Activity of 7-Methylxanthine, an Inhibitor of Monosodium Urate Crystallization. Biomedicines. 2025 Jun 9;13(6). doi: 10.3390/biomedicines13061411. PubMed PMID: 40564129.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: nekrum / Un amigo del lab / CC BYND 2.0]