L'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) ha participat en una anàlisi sobre el consum matern de fruits secs i peix durant l'embaràs i presa de decisions de risc infantil als 11 anys.
Dora Romaguera
, investigadora de l'IdISBa, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Maternal nut and fish consumption during pregnancy and child risky decision-making at 11 years old" a la revista European Child & Adolescent Psychiatry.
La dieta prenatal pot tenir un paper en el desenvolupament de la impulsivitat i, per tant, en la presa de decisions arriscades. Aquest estudi avalua si el consum de fruits secs i peix durant l'embaràs s'associa amb la impulsivitat i la presa de decisions arriscades fins a la preadolescència.
L'estudi suggereix que una major ingesta de fruits secs durant l'inici de l'embaràs pot estar relacionada amb una presa de decisions menys arriscada en els nens d'11 anys. A més, una ingesta moderada de peix durant l'inici de l'embaràs sembla estar associada amb una major impulsivitat en la descendència. Aquesta última troballa pot ser indicativa de l'absència de beneficis observats en el consum de marisc.
Referència de l'article
Rivera MR, Pinar-Martí A, Babarro I, Ibarluzea J, Vioque J, Llop S, et al. Maternal nut and fish consumption during pregnancy and child risky decision-making at 11 years old. European child & adolescent psychiatry. 2025 Jun 10; doi: 10.1007/s00787-025-02750-5. PubMed PMID: 40493090.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Pixnio / Semillas / CC BY-NC-SA 4.0]