Categoria: Estudis i projectes

Hematologia de Son Espases participa en un estudi sobre pacients amb policitèmia vera tractat amb hidroxiurea

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

cc-epr411El Servei d'Hematologia de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en la publicació d'un estudi sobre el risc de trombosi d'acord a la necessitat de flebotomies en pacients amb policitèmia vera tractat amb hidroxiurea. També hi han participat diferents centres nacionals.

Maria Antònia Duran, hematòloga de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Risk of thrombosis according to need of phlebotomies in patients with polycythemia vera treated with hydroxyurea" a la revista Haematologica.

El control d'hematrocrits per davall dels 45 % s'associa amb un nivell baix de trombosi en policitèmia vera. En pacients que reben hidroxiurea, aquest objectiu es pot aconseguir només amb hidroxiruea tota sola o amb una combinació d'hidroxiurea més flebotomies. Malgrat això, les implicacions que la flebotomia requereix en una teràpia amb hidroxiurea no es coneixen. L'objectiu d'aquest estudi era avaluar la necessitat de flebotomies addicionals durant els primers cinc anys de teràpia d'hidroxiurea en 533 pacients amb policitèmia vera.

Referència de l'article
Alvarez-Larrán A, Pérez-Encinas M, Ferrer-Marín F, Hernández-Boluda JC, Ramírez MJ, Martínez-López J, et al. Risk of thrombosis according to need of phlebotomies in patients with polycythemia vera treated with hydroxyurea. Haematologica. 2017;102(1):103–9.
PubMed | Enllaços Bibliosalut | logo docusalut 16Text complet
 

[Font: Bibliosalut]

[Foto: The Armed Forces Institute of Pathology (AFIP) / Polycythemia vera, blood smear / CC BYND 2.0]