Categoria: Estudis i projectes

Medicina Interna de Son Llàtzer participa en un estudi sobre la situació del VIH-2 a Espanya

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

epr917Medicina Interna de l'Hospital Son Llàtzer ha participat en la publicació d'un article sobre la situació del VIH-2 a Espanya, els reptes i les oportunitats perdudes. També hi han participat l'Institut d'Investigació Puerta de Hierro, la Corporació Sanitària Parc Taulí, l'Hospital Marqués de Valdecilla, la Fundación Jiménez Díaz, l'Hospital General d'Alacant i l'Hospital La Paz.

Maria Peñaranda i José Luis Pérez, metges de Medicina Interna, han participat en la publicació de l'article amb el títol "HIV-2 Epidemic in Spain - Challenges and Missing Opportunities" a la revista AIDS.

El VIH-2 és un virus descuidat encara que s'estima que hi ha entre 1 i 2 milions de persones infectades en el món. El VIH-2 és menys trasmés que el VIH-1 per sexe i de mare a fill. Així com la SIDA es pot desenvolupar en el portadors del VIH-2, duu més temps que els pacients infectats per VIH-1. En contrast amb la infecció per VIH-1, no hi ha una pandèmia global causada pel VIH-2, continua essent un virus confinat a l'oest d'Àfrica. En menor mesura i pels llaços socioeconòmics i les guerres, el VIH-2 preval a Portugal i a les colònies de Brasil, l'Índia, Moçambic i Angola.

Referència de l'article
de Mendoza C, Cabezas T, Caballero E, Requena S, Amengual MJ, Peñaranda M, et al. HIV-2 Epidemic in Spain – Challenges and Missing Opportunities. AIDS. Mar 2017
PubMed | Enllaços Bibliosalut
 

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Infosalut]