Categoria: Estudis i projectes

Son Espases i Son Llàtzer han publicat una anàlisi del rol de la citarabina liposomal intratecal en la profilaxi i tractament de la limfomatosi del SCN

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

ins-epr95Els Departaments d'Hematologia de l'Hospital Universitari Son Espases i l'Hospital Son Llàtzer, i el Departament de Farmàcia de l'Hospital Universitari Son Espases, han publicat una anàlisi del rol de la citarabina liposomal intratecal en la profilaxi i tractament de la limfomatosi del sistema central nerviós (SCN). També hi ha participat l'Institut Cajal-CSIC.

Marta García-Recio, Leyre Bento, Silvia Ruiz de Gracia, Francesca Sartori, Lucia García, Carmen Ballester, Antonia Sampol i Antonio Gutiérrez, hematòlegs de l'Hospital Universitari Son Espases; Antonia Cladera, Julia Dominguez, Raquel Del Campo i Joan Bargay, hematòlegs de l'Hospital Son Llàtzer; i Jordi Gines, farmacèutic de l'Hospital Universitari Son Espases, han publicat un article amb el títol "Analysis of the role of intratecal liposomal cytarabine in the prophylaxis and treatment of central nervous system lymphomatosis: The Balearic Lymphoma Group experience" a la revista PLoS One.

La limfomatosi del sistema central nerviós (SCN) és una complicació fatal del limfoma de no-Hodgkin agressiu (LNH). En limfoblàstic o limfoma de Burkitt, sense profilaxi específica del SCN, el risc de recaiguda del SCN és del 20-30 %. DLBCL té un menor risc de recaiguda (sobre el 5 %), però alguns factors augmenten la seva incidència. No hi ha consens o assajos per concloure quina és la millor profilaxi en CNS. Els millors resultats semblen associats amb l'ús d'una alta dosi de metotrexat intravenós, però amb una toxicitat significativa. Altres opcions són l'administració intratecal de MTX, citarabina o citarabina liposomal (ITLC). L'objectiu és analitzar l'experiència dels centres del Grup Balear de Limfoma sobre la toxicitat i eficàcia de ITLC en la profilaxi i teràpia de la limfomatosi del sistema cenral nerviós.

Referència de l'article
García-Recio M, Cladera A, Bento L, Dominguez J, Ruiz de Gracia S, Sartori F, et al. Analysis of the role of intratecal liposomal cytarabine in the prophylaxis and treatment of central nervous system lymphomatosis: The Balearic Lymphoma Group experience. de Castro F, editor. PLoS One. 2017;12(6):e0179595.
logo docusalut 16Text complet | PubMed | Enllaços Bibliosalut
 

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Banc de Sang i Teixits]