Categoria: Estudis i projectes

Dermatologia de Son Espases ha participat en un article sobre la dermatitis atòpica

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

cc epr76El Servei de Dermatologia de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en la publicació d'un article sobre la dermatitis atòpica. També hi han participat l'Hospital Sant Pau, la Universitat Autònoma de Barcelona, l'Hospital 12 d'Octubre, l'Hospital de Basurto, l'Hospital Universitari Puerto Real, l'Hospital General Universitari d'Alacant i la Fundación Jiménez Díaz.

Ana Martín Santiago, dermatòloga de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Changing perspectives in atopic dermatitis" a la revista Allergologia et Immunopathologia.

La dermatitis atòpica és una malaltia multifacètica que implica una interacció complexa entre la pell i el sistema immunològic. El curs de la malaltia depèn molt del fons genètic del pacient i de factors ambientals poc definits. Els canvis en l'estil de vida podrien estar darrera del gran augment de la prevalença de la dermatitis atòpica a tots els continents, fins i tot les condicions higièniques, el menjar, els hàbits socials, el microbioma de la pell o l'exposició a diversos al·lergògens. Encara que la dermatitis atòpica es desenvolupa durant la infantesa i desapareix després d'alguns anys, en un gran nombre de pacients continua a la vida adulta. En un adult la dermatitis atòpica pot aparèixer de novo, però sovint és infradiagnosticat i el seu tractament pot ser un repte. S'estan desenvolupant nous fàrmacs, altament efectius, per gestionar les formes més moderades i severes de la malaltia en adults. En aquesta revisió es van destacar els desenvolupaments més recents en eines de diagnòstic, informació actual sobre la base mecanicista d'aquesta malaltia i innovacions terapèutiques.

Referència de l'article
Serra-Baldrich E, de Frutos JO, Jáuregui I, Armario-Hita JC, Silvestre JF, Herraez L, et al. Changing perspectives in atopic dermatitis. Allergol Immunopathol (Madr). juliol 2018;46(4):397-412.
PubMed | Enllaços Bibliosalut | AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Dermapixel]