Categoria: Estudis i projectes

Infermeres i facultatius de Balears van participar en la II Jornada Balear de Dolor per a Infermeria i I Jornada Balear Dolor Agut Postoperatori

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

7031Infermeres i facultatius de l'Hospital Universitari Son Espases, l'Hospital Universitari Son Llàtzer, l'Hospital de Manacor, l'Hospital Comarcal d'Inca i l'Hospital Mateu Orfila van participar en la II Jornada Balear de Dolor per a Infermeria i I Jornada Balear Dolor Agut Postoperatori, que es va celebrar a l'Hospital Universitari Son Espases els dies 18 i 19 d'octubre de 2018.

També hi va participar Aina Grimalt, pacient de la Unitat del Dolor Crònic de l'Hospital Universitari de Son Espases, amb la ponència "Dolor crónico: ¿y dónde queda el sentido común?".

7031 1A més, hi va participar l'Associació Síndrome de Down de Balears (ASNIMO), amb el seu president, Joan Perea, i Sabrina, usuària d'ASNIMO, que van contar la seva experiència sobre la valoració del dolor en la síndrome de down.

Mª Nieves Esteve Pérez, anestesista de l'Hospital Universitari Son Espases, hi va participar amb les comunicacions titulades:

  • "Dolor Agudo Postoperatorio (DAP) y crisis de Opioides"
  • "Barreras en el tratamiento del DAP en Baleares"
  • "Protocolización del DAP: Puntos clave"

7031 2Josep Maria Pomar, gerent de l'Hospital Universitari Son Espases, va participar com a moderador del debat "Resultados preliminares del proyecto europeo de investigación PAIN OUT". En aquest debat, hi van participar com a ponents: Hermann Josef Ribera Leclerc, cap de la Unitat del Dolor de l'Hospital Universitari Son Espases; Jerónima Garcias Fullana, infermera de la Unitat del Dolor de l'Hospital Universitari Son Espases; i Mª Dolores Gómez Guillermo, infermera de l'àrea quirúrgica de l'Hospital Verge de la Salut.

Cristina Sansaloni Perelló, anestesista de l'Hospital Universitari Son Espases, hi va participar amb les comunicacions titulades:

  • "Seguridad en el DAP: errores, factores de riesgo y medidas preventivas"
  • "Analgesia Postoperatoria y Rehabilitación Multimodal (Fast-track)"

7031 3Carlos J. Villfáfila Gomila, subdirecctor de Cures Assistencials i Atenció a l'Usuari del Servei de Salut de les Illes Balears, va participar com a moderador de la taula "Innovación y formación: puntos clave en los cuidados del dolor".

Antonia Ballesteros Barrado, infermera de la URPA, Reanimació i Unitat del Dolor de l'Hospital Universitari Son Llatzer, hi va participar amb la comunicació titulada "Importancia de la formación para una buena gestión enfermera del dolor".

Irene Más Tenas, infermera de la consulta del dolor de l'Hospital de Manacor, hi va participar amb la comunicació titulada "Dolor crónico: gestando la consulta enfermera".

7031 4Andreu Morell Gallego, anestesista de l'Hospital de Manacor, hi va participar amb la comunicació oral titulada "¿Cuál es la mejor analgesia en la PTR?".

María Vega Reyes García, anestesista de l'Hospital Comarcal d'Inca,  hi va participar amb la comunicació oral titulada "Analgesia en la Cirugía Laparoscópica: opciones".

Ana Escriva Torralva, farmacèutica de l'Hospital Universitari Son Espases, hi va participar amb la comunicació oral titulada "Análisis del consumo de analgésicos en el tratamiento del DAP".

7031 5David Fabián González, anestesista de l'Hospital Universitari Son Espases, hi va participar amb la comunicació oral titulada "Analgesia en pacientes con consumo crónico de opioides".

Luis Carlos Mora Fernández, cap del Servei d'Anestèsia de l'Hospital Universitari Son Espases, va participar com a moderador de la taula titulada "Organización del tratamiento del DAP: Por dónde empezar?".

Hermann Josef Ribera Leclerc, cap de la Unitat del Dolor de l'Hospital Universitari Son Espases, hi va participar amb la comunicació titulada "Formas de organización del DAP".

Teresa Pérez Jiménez, infermera de la Unitat de Salut Mental de l'Hospital Universitari Son Espases, hi va participar amb la comunicació titulada "Herramientas en salud digital: qué pueden aportar a los profesionales y a los pacientes con dolor".

Mónica Planas García, supervisora de RRMM de l'Hospital Mateu Orfila, va participar com a moderadora de la taula "APANICU 1.0: Sistema automático para la valoración del dolor neonatal mediante aprendizaje automático e inteligencia artificial".

7031 6Esther Benito Russo, infermera Pediàtrica; i María García de Paso Mora, pediatra de la Unitat de Cures Pal·liatives Pediàtriques de l'Hospital Universitari Son Espases, hi van participar amb la comunicació titulada "Valoración del dolor en niños con enfermedades neurológicas y neurodegenerativas".

Pilar Andreu Rodrigo, supervisora de l'àrea de Docència, Investigació i Innovació de l'Hospital Universitari Son Espases, va participar com a moderadora de la taula "Desmontando estereotipos".

Llucia Moreno Sancho, infermera d'Atenció Primària de Mallorca, hi va participar amb la comunicació titulada "Programa de Paciente Activo de las Islas Baleares, sumando vivencia y experiencia".

N. Valles Ruiz; M. Anguiano Castellanos; M. Casas Pérez; M. A. Costa Ballesteros; i A. J. Montes Aguilera, infermeres de l'Hospital Universitari Son Espases, hi van participar amb el pòster titulat "Valoracción del dolor en el pacientes pediátrico post-quirúrgico ¿qué podemos mejorar?".

Carlos Manuel Nieves Rodríguez, David Gómez Santos, María José Rodríguez Rodríguez, María Luz Díaz Cava, infermeres de l'Hospital Universitari Son Llàtzer, hi van participar amb el pòster titulat "Importancia de la valoración del dolor tras mastectomía".

[Font: Bibliosalut]

[Foto: ASEEDAR-TD]