Categoria: Promoció de la salut i prevenció de la malatia

40 persones amb dany cerebral sobrevingut a Mallorca reben atenció de DACESEMA

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L’Associació de Dany Cerebral Sobrevingut a Mallorca (DACESEMA) acull 80 persones usuàries que reben atenció a favor de la promoció de la seva autonomia i de les quals cada any al voltant de 40 reben el servei de neurorehabilitació complementari de la iniciativa que ofereix l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) del Consell de Mallorca.

Tota la gent que no poden atendre amb les places que tenen acreditades amb l’IMAS, les atenen mitjançant el projecte de l’IRPF Social. És gent que es troba en llista d’espera o que no compleix els requisits per entrar amb l’altre servei. Amb aquest projecte, l'entitat pot cobrir totes les demandes que rep per part de persones i famílies necessitades.

Entre les sessions de neurorehabilitació, hi ha fisioteràpia, teràpia ocupacional, logopèdia o un treballador social, depenent de les necessitats de cada usuari després d’haver passat per una primera valoració.

Principalment, és gent amb dany cerebral, que ha patit un ictus o accident de trànsit, o que tenen una malaltia degenerativa però en un estadi lleu. És un grup molt heterogeni en el que la majoria de les necessitats són físiques, però també hi ha necessitats cognitives, problemes de memòria, de parla... S'intenta millorar la seva autonomia personal de les persones usuàries, que tenen una mitjana d’edat entre els 40 i els 60 anys.

A més, la subvenció de la Conselleria d’Afers Socials i Esports, mitjançant l’aportació de l’IRPF Social, també facilita el servei de transport adaptat per anar a recollir i retornar a casa les persones usuàries.

[Font: Conselleria d'Afers Socials i Esports. 07/02/2022]

[Foto: Conselleria d'Afers Socials i Esports]