L'objectiu d'aquestes beques és fomentar el desenvolupament de la investigació assistencial en el nostre país en les àrees de VIH, COVID-19, Hepatitis Virals C i Delta, Infecció Fúngica Invasora, Limfomes d'Origen B i Oncologia Mèdica.
Requisits dels beneficiaris
Podran ser beneficiaris de les ajudes aquelles propostes de projectes d'investigació en territori espanyol que es dugui a terme en Centres Assistencials Sanitaris Espanyols i que provenguin d'entitats sense finalitat lucrativa i entitats beneficiàries de mecenatge tals com:
- Les Fundacions
- Les associacions declarades d'utilitat pública
- Les federacions i associacions de les entitats sense finalitat lucrativa
- Les universitats públiques
- Els Organismes Públics d'Investigació dependents de l'Administració General de l'Estat
Igualment, podran beneficiar-se de les ajudes els Instituts d'Investigació Sanitària i els Consorcis Públics d'Investigació adscrits a Organismes Públics d'Investigació en l'àmbit de les ciències de la salut.
Característiques i categories dels grups d'investigació
Totes les propostes presentades s'hauran d'emmarcar en una de les següents categories de grups d'investigació:
- Grups dirigits per investigadors nascuts el 1982, o data posterior, amb una producció científica que permeti considerar que tenen potencial per a convertir-se en grups altament competitius, els quals hauran de presentar propostes d'actuació diferenciades i innovadores, que no suposin una fractura de grups preexistents.
- Grups habituals (dirigits per investigadors nascuts abans de 1982) que han de complir amb les condicions generals establertes en els diferents apartats, sense cap altra de caràcter específic.
Línies d'investigació admeses
Les propostes presentades en el marc de la present convocatòria només es podran referir a projectes d'investigació que es duguin a terme en el territori nacional i tenguin un termini d'execució no superior a 24 mesos.
Els projectes s'hauran d'emmarcar en alguna de les línies d'investigació que es defineixen a continuació:
- VIH
- COVID-19
- Hepatitis Virals
- Infeccions Fúngiques Invasores
- Limfomes d'origen B (limfoma B difós de cèl·lules grans, limfoma B primari mediastínic, limfoma de cèl·lules del mantell, limfoma fol·licular)
- Oncologia mèdica (tumors sòlids)
Dotació total del premi
La 10a Convocatòria de Beques Gilead a la Investigació Biomèdica està dotada amb 950.000 €.
Es destinaran 300.000 € per a l'àrea de VIH; 50.000 € per a l'àrea de COVID-19; 100.000 € per a l'àrea d'Hepatitis virals C i Delta; 50.000 € per a l'àrea d'Infecció Fúngica Invasora; 100.000 € per a l'àrea de Limfomes d'origen B; i 350.000 € per a l'àrea d'Oncologia Mèdica.
Presentació de sol·licituds
Fins al 30 de juny de 2023.
Per a més informació, consulta aquest enllaç a la 10a Convocatòria de Beques Gilead a la Investigació Biomèdica.
[Font: IdISBa. 07/06/2023]
[Foto: Conselleria de Salut i Consum]