En el BOIB núm. 180, de dia 20 d'octubre de 2020, s'ha publicat la Llei 2/2020, de 15 d’octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l’impuls de l’activitat econòmica i la simplificació administrativa en l’àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.
Aquesta llei té com a finalitat principal assolir un funcionament més eficaç i eficient de les administracions de les Illes Balears, per fer front als efectes de la crisi econòmica que esdevé com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la COVID-19:
- Impulsar l'activitat econòmica i la creació d'ocupació mitjançant una gestió més eficient dels recursos de les administracions públiques.
- Millorar la tramitació dels procediments administratius, especialment els procediments de control de les activitats econòmiques subjectes a la intervenció administrativa que estableix la legislació sectorial, per mitjà de la reducció, l'agilitació i la simplificació dels tràmits, sempre garantint la tramitació ambiental associada, si escau.
- Consolidar instruments de col·laboració i de coordinació entre les administracions públiques de les Illes Balears en l'exercici de les competències de regulació, intervenció i control de l'activitat econòmica.
En el capítol III d'aquesta llei s'estableixen les mesures específiques relatives al Servei de Salut de les Illes Balears (IB-Salut):
- Mesures per a la protecció individual per evitar el contagi de la COVID-19
- Adquisició d'equips de protecció individual per evitar el contagi de la COVID-19.
- Fabricació d'equips de protecció individual per part d'empreses de les Illes Balears i procediment d'adquisició.
- Mesures per a l'adquisició de medicaments
- Adquisició de medicaments amb preu fixat.
- Adquisició hospitalària de medicaments amb protecció de patent.
- Adquisició hospitalària de medicaments genèrics.
- Pagament dels medicaments.
- Col·laboració entre l'IB-Salut i el Col·legi de Farmacèutics de les Illes Balears.
- Mesures per al personal estatutari
- Prestació de serveis en règim de teletreball.
- Mobilitat temporal del personal estatutari.
- Torns de feina.
[Font: BOIB. Núm. 180. 20/10/2020]
[Foto: Infosalut / Gent passejant pel carrer / CC BY-NC-SA 4.0]