El Servei Balear d’Epidemiologia, dependent de la Direcció General de Salut Pública i Participació, ha confirmat fins avui 2.297 casos de persones amb SARS-Cov-2 a la comunitat, 3 més que ahir.
No obstant això, seguint els nous criteris de comptabilització del Ministeri de Sanitat, que exclouen les 105 serologies positives anteriors a l’11 de maig, ha notificat 2.192 casos a les Illes Balears al Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES). D’aquests casos comunicats, 1.921 corresponen a Mallorca, 94 a Menorca, 169 a Eivissa i 8 a Formentera.
D’altra banda, 1.930 persones s’han curat, 11 més que ahir. Així mateix, el Servei Balear d’Epidemiologia, no ha notificat cap nova defunció per COVID-19 i l’acumulat a les Balears és de 226 persones mortes a causa del coronavirus.
Aquestes dades suposen que a la comunitat hi ha 141 casos de COVID-19 actius, 8 menys que ahir.
Dades del Servei de Salut
El Servei de Salut, per la seva banda, informa que avui hi ha 131 persones ateses per contagi de SARS-CoV-2. D’aquestes, hi ha 29 casos en atenció hospitalària (10 a l’UCI) i 102 a primària.
Per illes, a Mallorca hi ha 21 persones hospitalitzades, 9 de les quals es troben en unitats de cures intensives. 93 persones són seguides en el domicili per part del servei d’atenció primària.
A Menorca, no queda cap persona hospitalitzada i 5 són ateses en el seu domicili per part de primària, tot i que només 2 d’elles tenen el contagi actiu.
A Eivissa són 8 les persones hospitalitzades (1 a l’UCI). A més, 4 casos confirmats són seguits a Eivissa en el domicili amb atenció per part dels seus centres de salut.
Pel que fa als professionals sanitaris, n’hi ha 44 que es troben en vigilància (32 a Mallorca, 0 a Menorca i 12 a Eivissa) i 16 que tenen el contagi actiu (tots a Mallorca). En total, s’han notificat 365 casos entre el personal sanitari d’ençà que va començar la pandèmia.
Els laboratoris dels hospitals públics de la comunitat, així mateix, han duit a terme 144.424 proves (109.917 PCR, 10.677 tests ràpids d’anticossos i 23.830 serologies).
Quant a la situació a les residències de gent gran, els centres no han notificat cap cas nou de contagi ni entre els usuaris ni entre els treballadors. Així, la situació avui és la següent: 249 residents han superat la infecció, 10 són casos actius i 89 han mort. A més, 10 treballadors són positius en SARS-CoV-2 i 153 s’han curat.
A les residències per a persones amb discapacitat no queda cap cas actiu: els 36 usuaris afectats han superat la infecció, així com els 20 treballadors.
[Font: Conselleria de Salut i Consum. 26/06/2020]
[Foto: Infosalut / Dones passejant pel carrer / CC BY-NC-SA 4.0]