El Servei de Salut de les Illes Balears ha publicat al BOIB núm. 006, del 13 de gener del 2026, la resolució 17817, que recull la relació de convenis subscrits entre setembre i desembre de 2025 amb entitats públiques i privades.
Objectiu de la publicació
D'acord amb l'article 21 de la Llei 4/2011, de la bona administració i del bon govern, aquesta relació s'ha de publicar cada quadrimestre per garantir la transparència institucional.
Principals convenis signats
- Desenvolupament d'unitats de recerca clínica amb l'Institut de Recerca Sanitària de les Illes Balears, dels plans de formació professional amb el CEPA Es Pla; del programa de marxa per a infants amb trastorn motor greu amb un exoesquelet pediàtric amb la Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència; el Programa Recupera-T d'atenció integral a les infermeres i els infermers amb COIBA; projecte per a la millora del pacient amb malaltia renal crònica amb Boehringer Ingelheim España, SA, amb la Fundació Campaner per lluitar contra la noma al Níger i la prestació en zones rurals de determinats serveis sanitaris amb la Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat, l'Institut Social de les Forces Armades (ISFAS) i la Mutualitat General Judicial.
- Pràctiques professionals d'estudiants del Grau d'Enginyeria Informàtica al Servei de Salut amb la UIB i la FUEIB, no laborals de l'especialitat formativa transport sanitari amb el Regiment d'Infanteria Palma 47 (Ministeri de Defensa) el Servei de Salut de les Illes Balears a través del Servei d'Atenció Mèdica Urgent i en gestió de trucades de teleassistència amb la Gerència d'Atenció d'Urgències.
- Col·laboració empresarial entre el Servei de Salut de les Illes Balears, Otsuka Pharmaceutical, SA, i l'Associació Sport2live a Tramuntana (Hospital Comarcal d'Inca), Migjorn (Hospital Universitari Son Llàtzer), Llevant (Hospital de Manacor), IBSMIA (Hospital Universitari Son Espases), Eivissa (Hospital Can Misses) i Menorca (Hospital Mateu Orfila; Hospital de Dia Maó/ Comunitat Terapèutica de Sant Miquel —Ciutadella).
- Allotjament dels usuaris del Servei de Salut de Menorca i de les Pitiüses i els seus acompanyants amb ASAMDIB i els usuaris del Servei de Salut de les Illes Balears i els seus acompanyants amb ASPANOB i ADAA i l'expedició de passatges per a usuaris del Servei de Salut amb AVIBA.
- Formació en competències digitals adreçada als professionals del sector sanitari amb Unión Profesional.
- Pròrrogues del convenis amb l'Associació Balear de Fibrosi Quística sobre el programa de millora de la funció pulmonar, digestiva i locomotora en persones amb fibrosi quística, ASPAYM per a la realització del Pla d'Atenció Individualitzada a pacients amb lesió medul·lar i altres discapacitats físiques, l'Associació de Voluntaris de Cures Pal·liatives de les Illes Balears, el Consorci Sociosanitari de Menorca per a l'ús de cinc places de convalescència i pal·liatius al Centre Sociosanitari Santa Rita, AEMIF per a la prestació de rehabilitació i el trasllat de pacients d'esclerosi múltiple, l'Ajuntament des Mercadal per a la prestació d'atenció sociosanitària al Geriàtric des Mercadal, l'Associació Balear d'Esclerosi Múltiple per a la prestació de rehabilitació i el trasllat de pacients d'esclerosi múltiple i altres patologies similars i l'Ajuntament de Maó per a l'ús de dues places de convalescència i cures pal·liatives al Geriàtric de Maó i la Fundació Projecte Home Balears per a la prestació d'assistència sociosanitària residencial a persones amb conductes addictives.
[Font: BOIB núm. 006. 13/01/2026]