Categoria: Institucions sanitàries

Crèdit per a la prestació farmacèutica i la donació de medul·la òssia

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Consell de Ministres ha aprovat la distribució de crèdit entre les comunitats autònomes, segons l'acordat entre aquestes i el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, per al finançament, tant de programes de polítiques de cohesió sanitària i de formació continuada en l'ús racional del medicament, com per al desenvolupament del Pla Nacional de Donació de Medul·la Òssia.

Programes de cohesió sanitària i ús racional del medicament

A la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'assigna un import de 511.428,52 euros. Aquesta quantitat és per cobrir les despeses de personal i de millora en l'atenció farmacèutica, en l'atenció de pacients crònics i pacients polimedicats. Així mateix, també abasta les despeses derivades dels programes de promoció de la salut i prevenció de la malaltia, així com de desenvolupament tant en el procés de la recepta electrònica, com en el de noves mesures de farmacovigilància. S'amplia i millora també el sistema d'informació sanitària i s'inclouen programes de formació continuada en l'ús racional del medicament per als metges, odontòlegs, farmacèutics, infermers i inspectors del Sistema Nacional de Salut.

Pla Nacional de Donació de Medul·la Òssia

A la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es destina un import de 5.596,27 euros, amb la finalitat de desenvolupar aquest Pla com a estratègia de salut del Pla de Qualitat del Sistema Nacional de Salut

[Font: Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat. 27/11/2015]

[Foto: Infosalut]