Categoria: Qualitat

L'Hospital Son Llàtzer posa en marxa la Comissió de Participació Ciutadana de l'Àrea de Migjorn

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L'Hospital Son Llàtzer ha posat en marxa la Comissió de Participació Ciutadana de l'Àrea de Migjorn, un òrgan col·legiat de participació, informació i transparència, que s'ha reunit aquesta setmana per primera vegada. Durant la sessió, el gerent de l'Hospital, Francisco Marí, ha explicat la memòria d'activitat i les inversions efectuades en el centre hospitalari durant el darrer any.

A la sessió de la Comissió han assistit el gerent de l'Hospital Son Llàtzer i de l'Hospital Joan March, Francisco Marí; el gerent d'Atenció Primària de Mallorca, Miquel Caldentey, i el gerent del 061, Antoni Bellver. També han participat batles i delegats municipals de sanitat dels ajuntaments de l'àrea d'influència de l'Hospital.

Actualment, l'Hospital Son Llàtzer presta assistència a unes 263.000 persones, població total d'aquests municipis, mentre que l'any 2003 —poc després de l'obertura del centre— atenia 223.000 persones.

Memòria d'activitat i inversions

El gerent de l'Hospital , Francisco Marí, ha destacat l'increment en l'activitat de l'Hospital en el darrer any. Pel que fa a les consultes externes, l'any 2016 se'n varen atendre 327.970, mentre que en varen ser 307.425 en el mateix període de l'any anterior, la qual cosa representa un augment del 6,7 %. Amb relació a les urgències, se'n varen atendre 105.270 —amb una mitjana de 290 diàries—, mentre que el 2015 en varen ser 100.747. En canvi, el nombre d'ingressos hospitalaris s'ha mantengut estable respecte de l'any anterior, amb un total de 17.135.

Marí també ha destacat la favorable evolució de les llistes d'espera. Pel que fa a l'espera per a una intervenció quirúrgica, el nombre de persones que esperaven més de sis mesos ha passat de 829 a començament de 2016 a 133 a final d'any, mentre que la mitjana de temps de demora ha passat de 125 dies a 79 en el mateix període. Quant a l'activitat quirúrgica, el nombre d'intervencions que es varen dur a terme durant l'any passat ha augmentat un 6,7 %, ja que varen passar de 12.795 l'any 2015 a 13.656 el 2016.

Les dades són també positives pel que fa a les consultes: de les 8.545 persones que esperaven més de 60 dies per a una consulta l'any 2015 s'ha passat a 3.289, un 61 % menys. Així mateix, la mitjana de temps de demora per a una consulta amb l'especialista ha baixat de 78 a 61 dies.

Les inversions en alta tecnologia efectuades l'any passat superen els 8 milions d'euros. En destaquen 6 milions destinats a renovar l'equipament assistencial (material de radiodiagnòstic, equip d'anestèsia, llums i respiradors quirúrgics, entre d'altres); més d'1 milió d'euros destinats a obres (adequació dels banys de l'Hospital Son Llàtzer i de l'Hospital Joan March), i altres inversions en equipament informàtic. Marí ha explicat que està previst continuar desenvolupant el Pla de renovació tecnològica durant aquest any amb una inversió aproximada de 4 milions d'euros.

[Font: Servei de Salut de les Illes Balears. 08/05/2017]

[Foto: IB-Salut]