Categoria: Qualitat

El 061 renova 58 ambulàncies i 2 vehicles d’intervenció ràpida

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La Gerència del 061 ha renovat 58 ambulàncies (38 de suport vital bàsic i 20 de suport vital avançat, o UVI mòbils) i 2 vehicles d’intervenció ràpida (DIR), que incorporen prestacions per millorar la qualitat de les intervencions en situacions d’emergència i el confort i la seguretat dels equips i dels pacients durant els trasllats. Els nous vehicles són els més avançats de tot l’estat pel que fa a prestacions i equipaments, ja que tenen una tecnologia i uns equipaments capdavanters.

La presidenta Armengol ha destacat que “la salut és una qüestió fonamental per als ciutadans d’aquestes illes i ha afegit que “tenim els millors professionals, però també hem de tenir la millor tecnologia”. També ha dit que el servei de transport sanitari urgent era un servei privatitzat que a partir d’ara serà públic.

Per la seva banda, la consellera de Salut, Patricia Gómez, ha explicat alguns detalls tècnics de la nova flota de vehicles i ha indicat que “es tracta d’un contracte de lloguer per a dos anys, prorrogables dos anys més”.

Cal destacar que 8 d’aquestes ambulàncies (una de les quals és una de les UVI mòbils) són vehicles tot terreny, que es destinaran principalment a Menorca, a Eivissa i a Formentera per donar una resposta més àgil en la gestió d’alguns incidents que es produeixen a zones d’accés difícil per les condicions naturals del terreny.

Amb aquesta adquisició, la flota d’ambulàncies es renova del tot i passa de 56 a 58 unitats. En el disseny de les noves ambulàncies han participat els professionals sanitaris, que han fet aportacions basades en l’experiència pròpia.

En aquest enllaç podeu veure la distribució per illes i per tipus de vehicle.

Vehicles més equipats i millor gestió

Els nous vehicles són més avançats pel que fa a prestacions, ja que disposen d’un sistema d’informació per millorar la navegació i el posicionament i com a base per a la implantació de la història clínica embarcada a les unitats. La seguretat i la comoditat dels pacients i dels professionals són alguns dels elements pels quals s’ha apostat, incorporant-hi elements de seguretat passiva, sistemes d’ajuda en la conducció, càmera de visió posterior, senyalització corporativa altament reflectant, redefinició de la senyalització d’emergència i equips de detecció de gasos tòxics.

Com a novetat, cal destacar que les Illes Balears seran l’única comunitat que disposarà en aquests nous vehicles d’un sistema de tancament d’emergència d’accés fàcil i ràpid per a situacions de risc per al personal. La millora de l’equipament també permet oferir més confortabilitat als pacients i una ergonomia millorada als professionals, amb unes noves lliteres elèctriques capaces de suportar fins a 300 kg de pes. Aquestes ambulàncies estan equipades amb noves prestacions mèdiques, com ara cardiocompressors (per fer reanimació cardiorrespiratòria automàtica), analitzadors sanguinis, sensors de sedació i ecògrafs, entre d’altres. També disposen d’una cambra per transportar pacients infectocontagiosos.

El Servei de Salut ha adquirit així mateix tendes de campanya per protegir els professionals de les inclemències meteorològiques i la intimitat dels pacients, que es poden emprar en situacions d’emergència esdevengudes a la via pública, juntament amb altres equipaments logístics. A banda de tot això, els nous vehicles del 061 són molt respectuosos amb el medi ambient, ja que tenen motors d’última generació i el consum és responsable.

Gestió directa a partir de l’1 d’abril

A partir de l’1 d’abril, el Govern de les Illes Balears assumirà el servei de transport sanitari terrestre urgent i l’atenció telefònica d’urgències del Servei de Salut per mitjà d’un encàrrec de gestió a l’entitat pública empresarial Gestió Sanitària i Assistencial de les Illes Balears. Això suposa que el Servei de Salut assumirà la responsabilitat de la coordinació, l’assistència i el transport sanitari en les urgències i les emergències. Cal recordar que, de mitjana, s’atenen unes 300 assistències diàries i uns 93.000 trasllats anuals, considerant la xarxa sanitària pública i la concertada. Les Illes Balears seran una de les poques comunitats autònomes amb un sistema propi —i públic— que permet administrar i controlar tot el procés.

Amb relació al personal, es preveu mantenir els 302 treballadors que presten servei en les empreses adjudicatàries del servei de transport sanitari terrestre urgent: 183 conductors, 75 portalliteres, 27 teleoperadors, 8 ajudants de portalliteres, 4 caps de trànsit, 2 oficials administratius, 2 cap d’àrea i 1 auxiliar administratiu.

[Fonts: Presidència de Govern. 26/03/2018 - Conselleria de Salut. 01/04/2018

[Foto: Presidència de Govern]

Què en diu la premsa
*27/03/2018 Diario de Mallorca - 60 nuevas ambulancias para las urgencias médicas.
*27/03/2018 noudiari.es - Salud presenta 13 nuevas ambulancias de última generación para las Pitiüses.
*26/03/2018 noticiasmallorca.es - El 061 renueva 58 ambulancias y dos vehículos de intervención rápida.