Categoria: Qualitat

El Pla Estratègic de Coordinació i Atenció a la Diversitat Sexual i de Gènere 2017-2019 ja compleix amb la majoria de les accions previstes

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Pla Estratègic de Coordinació i Atenció a la Diversitat Sexual i de Gènere 2017-2019 ja ha complert amb la majoria de les accions proposades. Del total de 35 mesures, dividides en 5 eixos estratègics, se n’han començat a desenvolupar 26 totalment o parcialment. En concret, 15 han estat assolides i 11 es troben en procés d’execució.

El ple del Consell LGTBI s'ha reunit a l’Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) i ha fet balanç dels dos anys d’aplicació de la Llei 8/2016 per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals.

Entre d’altres accions dutes a terme, en aquest temps s’han format 1.162 treballadors en sectors com el de la salut, l’educació o l’administració pública; s’han organitzat diverses campanyes de sensibilització, com la campanya "La identitat no s’imposa" per eradicar la transfòbia, i s’han convocat subvencions LGTBI.

També és destacable la posada en marxa del Servei d’Atenció Integral a persones LGTBI i a les seves famílies (SAI), que permet oferir atenció directa.

En l’àmbit sanitari, el gener de 2018 es va crear la Unitat d’Identitat de Gènere (UDIG), a l’Hospital Universitari Son Espases, que ofereix atenció, orientació, assessorament i acompanyament psicoterapèutic tant a la població infantil i adolescent com a la població adulta, que ja ha atès 136 persones, de les quals 84 són menors d’edat.

El Consell LGTBI de les Illes Balears es va constituir el maig de 2017 i va dur a terme una segona sessió el novembre del mateix any, en la qual es va aprovar el Pla Estratègic 2017-2019. Aquest òrgan de participació està integrat per representants de diferents institucions públiques, sindicats, entitats i societat civil.

Resultats de la Memòria d'impacte social de la Llei 8/2016 LGTBI.

[Font: Conselleria de Presidència. 02/07/2018]

[Foto: Conselleria de Presidència]

Notícies relacionades a Infosalut
*28/06/2018 - Convocatòria de subvencions per a projectes relacionats amb la diversitat sexual i de gènere.
*30/05/2018 - S'augmentaran fins a 50.000 euros les subvencions per a campanyes per prevenir l'LGTBI-fòbia a Balears.
*25/05/2018 - Professionals de l'Administració Pública de Balears han rebut formació sobre atenció al col·lectiu LGTBI.
* 05/05/2018 - Servei telefònic 24 hores d’atenció social i d’acompanyament per al col·lectiu LGTBI.