El Grup SCOPIA, amb membres de la Universitat de les Illes Balears i l'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears, ha publicat un estudi on es descriu un marc general per a la caracterització de les (S,N)-implicacions amb una negació no contínua basada en completacions de t-conormes. També hi ha participat la Slovak Academy of Sciences.
Raquel Fernández-Peralta, Sebastià Massanet
i Arnau Mir, investigadora i investigadors del Grup SCOPIA, ha publicat un article amb el títol "A general framework for the characterization of (S,N)-implications with a non-continuous negation based on completions of t-conorms" a la revista Fuzzy Sets and Systems.
La caracterització de les (S,N)-implicacions quan N és una negació no contínua ha estat un dels problemes oberts més significatius en la lògica borrosa durant les darreres dècades. Aquest treball constitueix el primer avanç en aquest tema. En concret, es presenta una caracterització general d'aquesta família de funcions d'implicació borroses, en la que la propietat central és l'existència d'una completació d'una funció binària definida en una determinada subregió de [0,1]2 a una t-conorma. En aquest treball s'estudia la qüestió dual de trobar una completació d'una funció binària definida en una subregió de [0,1]2 a una t-norma contínua i es resol pel mínim i per una funció cancel·lativa. Aquests resultats són la base de les noves caracteritzacions axiomàtiques de les (S,N)-implicacions en el cas que N tengui un punt de discontinuïtat i S sigui igual a la t-conorma màxim en una determinada subregió de [0,1]2 o a una t-conorma estricta.
Determinar la caracterització axiomàtica d'aquesta família de funcions d'implicació borroses farà viable el seu ús en la morfologia matemàtica borrosa, un conjunt de tècniques de processament d'imatges biomèdiques que el Grup SCOPIA està aplicant amb èxit a problemes com la segmentació de vasos sanguinis en imatges retinals o l'eliminació de pèls i artefactes en imatges dermatoscòpiques de lesions dèrmiques.
Referència de l'article
Enllaços Bibliosalut |

Mètriques
Consulteu cites en Web of Science | ||
![]() |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Universitat de les Illes Balears]