Els Serveis d'Hematologia de l'Hospital Universitari Son Espases i l'Hospital Universitari Son Llàtzer han participar en un estudi sobre les cèl·lules tumorals i immunitàries circulants per a l'estratificació mínimament invasiva del risc de mieloma múltiple latent. També hi han participat diferents centres.
Albert Perez-Montaña
, hematòleg de l'Hospital Universitari Son Espases; i Joan Bargay Lleonart
, hematòleg de l'Hospital Universitari Son Llàtzer, varen participar en la publicació de l'article amb el títol "Circulating Tumor and Immune Cells for Minimally Invasive Risk Stratification of Smoldering Multiple Myeloma" a la revista Clinical Cancer Research.
La intervenció primerenca en el mieloma múltiple latent (MML) requereix una estratificació òptima del risc per evitar baix i sobre tractament. Es va hipotetitzar que substituint les cèl·lules plasmàtiques (CP) de la medul·la òssia (MO) per a cèl·lules tumorals circulants i afegint biomarcadors immunes en la sang perifèrica (PS) per identificar els pacients amb risc de progressió per la pèrdua de la vigilància immunològica, podria millorar el model de l'International Myeloma Working Group 20/2/20.
Referència de l'article
Termini R, Žihala D, Terpos E, Perez-Montaña A, Jelínek T, Raab M, et al. Circulating Tumor and Immune Cells for Minimally Invasive Risk Stratification of Smoldering Multiple Myeloma. Clin Cancer Res. 2022 Nov 1;28(21):4771–81. doi: 10.1158/1078-0432.CCR-22-1594. PubMed PMID: 36074126.Enllaços Bibliosalut
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Govern de les Illes Balears]