Els Grups DEVPSY i CurES de l'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) i la Universitat de les Illes Balears han publicat un estudi sobre l'impacte de la COVID-19 en les dones migrants al barri de Son Gotleu de Palma i el desenvolupament d'eines de divulgació per millorar l'atenció sanitària i social.També hi han participat la Universidad Politécnica de Madrid i la Universidad de Cantabria.
Patricia García-Pazo, investigadora del Grup DEVPSY; Mireia Guillén-Solà
, investigadora del Grup CurES; i Maria de LLuc Bauzà-Amengual
, investigadora de l'IdISBa; han publicat l'article amb el títol "The impact of COVID-19 on migrant women in son Gotleu (Palma) and the development of outreach tools to improve health and social care" a la revista Journal of Advanced Nursing.
Els objectius d'aquest protocol d'investigació varen ser:
- Examinar la influència de la pandèmia de la COVID-19 en l'atenció sanitària i social en dones migrants al barri de Son Gotleu.
- Desenvolupar eines de divulgació dirigides a aquest grup.
L'estudi sobre dones migrants dona una porta que permet que es detecti la vulnerabilitat en l'atenció sanitària. El coneixement de les seves necessitats permetrà desenvolupar prototips d'eines que facilitin la comunicació i l'atenció de les necessitats sanitàries generals i agudes entre la comunitat científica i la població vulnerable.
Referència de l'article
García-Pazo P, Guillén-Solà M, Santos-Sopena OO, García-Avelló M, Bauzà-Amengual M de Ll. The impact of COVID-19 on migrant women in son Gotleu (Palma) and the development of outreach tools to improve health and social care. J Adv Nurs. 2022 May;78(5):1493–502. doi: 10.1111/jan.15169. PubMed PMID: 35201630.Enllaços Bibliosalut |

Mètriques
Consulteu cites en Web of Science | ||
![]() |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Hospital Universitari Son Llàtzer]