El Servei de Neurologia de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en la publicació d'un estudi sobre l'estadificació de la malaltia de Parkinson segons la classificació MNCD (motora/no motora/cognitiva/dependent) correlacionada amb la gravetat de la malaltia i la qualitat de vida.
Inés Legarda
, neuròloga de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Staging Parkinson's Disease According to the MNCD (Motor/Non-motor/Cognition/Dependency) Classification Correlates with Disease Severity and Quality of Life" a la revista Journal of Parkinson's Disease.
Recentment, s'ha proposat una classificació senzilla i nova denominada MNCD, basada en 4 eixos (Motor; No motor; Cognició; Dependència) i 5 estadis, per a classificar la malaltia de Parkinson (MP).
L'objectiu de l'estudi ha estat aplicar aquesta classificació en una cohort de pacients amb malaltia de Parkinson i analitzar la correlació amb la qualitat de vida dels pacients i la gravetat de la malaltia. L'estudi va posar de manifest que els estadis més avançats segons la classificació es correlacionaven amb major gravetat de la malaltia a més d'amb major durada de la malaltia, majors dosis de medicació, pèrdua d'autonomia i pitjor qualitat de vida. L'estudi va concloure que aquesta nova classificació és una eina senzilla i útil per a monitorar la progressió de la malaltia.
Referència de l'article
Santos-García D, de Deus Fonticoba T, Cores Bartolomé C, Feal Painceiras MJ, Íñiguez-Alvarado MC, García Díaz I, et al. Staging Parkinson’s Disease According to the MNCD (Motor/Non-motor/Cognition/Dependency) Classification Correlates with Disease Severity and Quality of Life. J Parkinsons Dis. 2023;13(3):379–402. doi: 10.3233/JPD-225073. PubMed PMID: 36911948.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Conselleria d'Afers Socials i Esports]