Categoria: Estudis i projectes

Condicionants d'accessos a nous medicaments dermatològics a Espanya

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Departament de Dermatologia de l'Hospital Universitari Son Espasesha participat en la publicació de les dades dels resultats del projecte EQUIDAD sobre els condicionants d'accessos a nous medicaments dermatoloògics a Espanya.

Ana Martín-Santiago, dermatòloga de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Condicionantes de acceso a nuevos medicamentos dermatológicos en España: resultados del proyecto EQUIDAD" a la revista Acta Dermato-Venereologica.

A Espanya, encara que el Ministeri de Sanitat elabora l'informe de posicionament terapèutic (IPT) i les condicions de reemborsament dels fàrmacs, les comunitats autònomes (CCAA) gestionen els serveis de salut i decideixen sobre les condicions de prescripció en el seu àmbit territorial. L'objectiu de l'estudi EQUITAT va ser descriure els condicionants per a la prescripció dels nous fàrmacs en Dermatologia en les CCAA i les seves possibles diferències.

Existeix una multiplicitat de criteris tant en l'àmbit autonòmic com local que afegeix restriccions addicionals a les establertes pels IPT i que plantegen una situació d'inequitat entre els pacients i els professionals de les diferents CCAA en l'accés als nous fàrmacs.

Referència de l'article
Sánchez-Díaz M, Flórez Á, Ara-Martín M, Arias-Santiago S, Botella-Estrada R, Cañueto J, et al. Condicionantes de acceso a nuevos medicamentos dermatológicos en España: Resultados del proyecto EQUIDAD. Actas Dermosifiliogr. 2023 Oct; doi: 10.1016/j.ad.2023.10.016. PubMed PMID: 37890617.

Enllaços Bibliosalut | Text complet

Mètriques
 
AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Conselleria de Salut]