Categoria: Estudis i projectes

Protocol d’un assaig clínic per avaluar SINERGIAPS: una intervenció per millorar la seguretat del pacient a atenció primària

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La Unitat d'Investigació d'Atenció Primària de Mallorca i el grup GrAPP-caIB de l'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa), han participat en un protocol per a un assaig clínic aleatoritzat híbrid tipus I sobre l'avaluació de SINERGIAPS, una intervenció per millorar la seguretat del pacient a centres d'atenció primària a Espanya basada en les percepcions i experiències dels pacients: .

Maria Antònia Fiol de-RoquePilar Andreu-Rodrigo i Ignacio Ricci-Cabello, investigadors d'Atenció Primària de Mallorca i del grup GrAPP-caIB de l'IdISBa, han publicat l'article amb el títol "Evaluation of SINERGIAPS, an intervention to improve patient safety in primary healthcare centers in Spain based on patients' perceptions and experiences: a protocol for a hybrid type I randomized clinical trial" a la revista Frontiers in Public Health.

Els esdeveniments adversos a l'àmbit de l'atenció primària suposen un cost directe equivalent almenys al 2,5% de la despesa sanitària total. Als països de l'OCDE, provoquen anualment més de set milions d'ingressos hospitalaris evitables. En aquest manuscrit es descriu el protocol d'un assaig clínic multicèntric al qual participen 8 comunitats autònomes, destinat a avaluar l'eficàcia de SinergiAPS (una intervenció d'auditoria i retroalimentació basada en les experiències del pacient en relació amb la seguretat del pacient - https://grappcaib.es/sinergiaps/) per reduir els ingressos hospitalaris evitables i explorar els factors que poden afectar la seva implementació.
 
Aquest estudi ampliarà l'escàs conjunt de proves existents sobre els efectes i l'aplicació d'intervencions dirigides a promoure la participació de pacients i familiars a l'atenció primària, en concret per millorar la seguretat dels pacients. L'estudi té el potencial de produir un impacte a la pràctica clínica, els sistemes sanitaris i la salut de la població.
Referència de l'article
Fiol-deRoque MA, Mansilla GV, Maderuelo-Fernández JA, Tamayo-Morales O, Martín-Luján F, Astier-Peña P, et al. Evaluation of SINERGIAPS, an intervention to improve patient safety in primary healthcare centers in Spain based on patients’ perceptions and experiences: a protocol for a hybrid type I randomized clinical trial. Front public Heal. 2024;12:1324940. doi: 10.3389/fpubh.2024.1324940. PubMed PMID: 38596515.

Enllaços Bibliosalut | logo docusalut 16Text complet

Mètriques
 
Consulteu cites en Web of Science
AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Hospital Universitari Son Llàtzer]