L'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) ha participat en una anàlisi longitudinal sobre les associacions entre compostos fenòlics dietètics i biomarcadors del risc de fibril·lació auricular en adults amb síndrome metabòlica.
Dora Romaguera
, investigadora de l'IdISBa, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Associations between Dietary Phenolic Compounds and Biomarkers of Atrial Fibrillation Risk in Adults with Metabolic Syndrome: A Longitudinal Analysis" a The Journal of Nutrition.
Els compostos fenòlics (CF) poden reduir el risc de malalties cardiovasculars a causa dels seus efectes antiinflamatoris i antioxidants. L'examen de les relacions entre la ingesta dietètica de CF total i els biomarcadors de risc de fibril·lació auricular (FA) en una població mediterrània amb síndrome metabòlica pot oferir nous coneixements sobre la fisiopatologia de la FA.
Aquest estudi observacional tenia com a objectiu analitzar la relació entre la ingesta total de CF i les concentracions sèriques de 5 biomarcadors relacionats amb la FA durant 5 anys en 566 participants de l'assaig PREDIMED-Plus.
Els resultats mostren que una major ingesta de CF es va associar amb augments més grans en les concentracions de NT-proBNP. En els participants sotmesos a una intervenció intensiva en l'estil de vida i a una major ingesta de CF, es va trobar un augment menor en les concentracions de hs-TnT. Es requereixen futures investigacions per comprendre millor el paper de la ingesta dietètica de PC en les vies relacionades amb la FA.
Referència de l'article
Vázquez-Ruiz Z, Alonso A, Alonso-Gómez Á, Romaguera D, Martínez-González MÁ, Li L, et al. Associations between Dietary Phenolic Compounds and Biomarkers of Atrial Fibrillation Risk in Adults with Metabolic Syndrome: A Longitudinal Analysis. J Nutr. 2025 Jul;155(7):2253–66. doi: 10.1016/j.tjnut.2025.05.007. PubMed PMID: 40368298.Enllaços Bibliosalut
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Infosalut / Gent passejant / CC BY-NC-SA 4.0]