El Servei de Cardiologia de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en un estudi on s'analitza l'ús dels betabloquejants després d'un infart de miocardi sense fracció d'ejecció reduïda.
Xavier Rosselló
, cardiòleg de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Beta-Blockers after Myocardial Infarction without Reduced Ejection Fraction" al New England Journal of Medicine.
Les recomanacions actuals de les directrius per a l'ús de betabloquejants després d'un infart de miocardi sense fracció d'ejecció reduïda es basen en assajos realitzats abans que la reperfusió rutinària, les cures invasives, la revascularització completa i les teràpies farmacològiques contemporànies es convertissin en pràctica estàndard.
Entre els pacients donats d'alta després de les cures invasives per un infart de miocardi amb una fracció d'ejecció ventricular esquerra superior al 40%, la teràpia amb betabloquejants semblava no tenir cap efecte sobre la incidència de mort per qualsevol causa, reinfart o hospitalització per insuficiència cardíaca.
Referència de l'article
Ibanez B, Latini R, Rossello X, Dominguez-Rodriguez A, Fernández-Vazquez F, Pelizzoni V, et al. Beta-Blockers after Myocardial Infarction without Reduced Ejection Fraction. N Engl J Med. 2025 Nov 13;393(19):1889–900. doi: 10.1056/NEJMoa2504735. PubMed PMID: 40888702.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Imatge creada amb Nano Banana Pro]