El Servei de Cirurgia General i de l'Aparell Digestiu de l'Hospital Universitari Son Espases, liderat pel Dr. Xavier González-Argente, ha participat en la publicació d'un article sobre si l'obstrucció de l'intestí prim a causa de les sutures barbades laparoscòpiques és una complicació desconeguda. També hi han participat el London North West Healthcare NHS Trust, el St Mark's Academic Institute i l'Hospital Universitari Virgen del Rocío.
Juan José Segura Sampedro, cirurgià de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació d'un article amb el títol "Small bowel obstruction due to laparoscopic barbed sutures: An unknown complication?" a la Revista Española de Enfermedades Digestivas.
Durant els darrers anys ha augmentat la utilització de les sutures barbades, especialment en cirurgies mínimament invasives i laparoscòpiques, on poden reduir el temps de l'operació i millorar l'eficiència quirúrgica. Així i tot, es coneix poc sobre els efectes adversos associats a aquests nous materials i han sorgit preocupacions pel que fa a la seguretat en certs procediments.
Referència de l'article
Segura-Sampedro, Ashrafian, Navarro-Sánchez, Jenkins, Morales-Conde, Martínez-Isla. Small bowel obstruction due to laparoscopic barbed sutures: An unknown complication? Rev Esp Enf Dig. 2015;107(11).PubMed |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Hospital Universitari Son Espases. Servei de Cirurgia General i de l'Aparell Digestiu]
El Servei de Cirurgia General i de l'Aparell Digestiu de l'