La investigació haurà de girar al voltant del tema "Hipòxia i el seu paper en el desenvolupament de les malalties cardiovasculars".
Existeixen múltiples evidències que relacionen la hipòxia amb processos com la disfunció endotelial i la integritat dels cardiomiòcits i, en general, amb l'aparició i progressió de les malalties cardiovasculars. Es proposa la presentació de projectes de recerca innovadors i de baix cost que, amb els gasos com a tema central, tractin l'estudi de la relació entre hipòxia i malalties cardiovasculars. Serà d'especial interès la caracterització de biomarcadors d'interès clínic relacionats amb hipòxia/ROS i malaltia. La utilització específica de gasos i la seva utilitat terapèutica també serà valorada.
Candidats
L'ajuda s'haurà de sol·licitar mitjançant un investigador principal que compleixi els requisits següents:
- Tenir la nacionalitat o la residència permanent a Espanya.
- Estar en possessió del títol de doctor.
- Estar adscrit a una institució universitària o a un organisme públic o privat dedicat a la recerca amb seu a Espanya.
L'ajuda tendrà una durada d'un any, renovable per un segon any en funció de l'evolució del projecte i, excepcionalment, per un tercer any.
Dotació econòmica
L'ajuda està dotada amb 50.000 euros anuals.
Sol·licituds
Tota la documentació pot enviar-se fins al dia 1 de març de 2023.
Per a més informació, consulta aquest les Bases Completes de la Convocatòria 2023 en Biomedicina i Salut de la Fundació Domingo Martínez.
[Font: Fundació Domingo Martínez]
[Foto: Govern de les Illes Balears]