Categoria: Ajudes

Oberta la Convocatòria de la FECYT d'ajudes per al foment de la cultura científica, tecnològica i de la innovació

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La convocatòria aporta finançament a projectes de comunicació i divulgació d'entitats públiques i privades que acostin la recerca, la tecnologia i la innovació a la ciutadania. Com a novetat, aquesta edició incrementa la quantitat màxima de finançament al 70% del cost total del projecte.

Sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 10 d'octubre de 2023 a les 13 h (hora peninsular espanyola). 

Bases de la convocatòria

En aquest enllaç a la web de la FECYT estan disponibles les bases i informació de la convocatòria.

Sessions informatives

FECYT organitzarà dues sessions informatives, en format videoconferència, els dies 19 i 20 de setembre, amb l'objectiu de presentar les novetats i característiques d'aquesta edició. Igualment, amb aquesta iniciativa es pretén analitzar i resoldre dubtes sobre aquells aspectes que cal tenir presents per fer un correcte disseny i presentació de les propostes, així com resoldre dubtes dels assistents. 

A continuació hi ha els enllaços per a registrar-se a les sessions:

Categories de projectes 

Des de l'any 2007, aquesta convocatòria única a l'estat espanyol i gestionada per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) ha finançat prop de 3600 projectes en l'àmbit estatal, amb una inversió total de més de 62 milions d'euros en 16 anys. Les línies d'actuació d'aquesta edició són les següents:

  • Projectes de comunicació social de la ciència i la tecnologia
  • Programa anual d'activitats de les Unitats de Cultura Científica i de la Innovació, especialitzades en periodisme científic, divulgació i altres activitats de cultura científica
  • Fires de la Ciència, en què joves estudiants no universitaris, amb l'ajuda de professors, exposin projectes experimentals fets en centres escolars
  • Projectes singulars

Sota l'etiqueta de «Projectes Singulars» es finançaran, amb períodes d'execució de fins a 24 mesos, tres classes de projectes amb unes característiques molt concretes pel que fa a entitats que poden sol·licitar la prestació, la forma de presentació i els objectius:

  • Ciència ciutadana. Projectes de ciència ciutadana, entesa com a qualsevol activitat que involucra el públic en la recerca científica, presentats en coordinació d'un mínim de dues entitats, essent una d'elles un agent de l'àmbit de la recerca, i l'altre, un dels tres actors següents: societat civil organitzada, teixit productiu o empresarial i institucions públiques.
  • ACTS (Art, Ciència, Tecnologia i Societat). Pel finançament de projectes que plantegin sinergies i generin espais de coneixement entre aquests àmbits, presentats en coordinació d'un mínim d'un agent de l'àmbit de la creació i producció artística nacional actual (artistes, museus, fundacions, etc.) i un altre que provengui de la recerca científica nacional (centres d'investigació, universitats, etc.).
  • Investigació i pràctica en la comunitat científica. Pel finançament de projectes que fomentin que les activitats de comunicació científica estiguin informades pels darrers coneixements derivats de la recerca, alhora que generin nou coneixement, presentats en coordinació d'un mínim de dues entitats nacionals, entre les quals s'inclogui un agent de l'àmbit de la recerca que dugui a terme investigació social relacionada amb la comunicació científica, i un altre que executi accions de comunicació social de la ciència.

Accedeix aquí a la Convocatòria d'ajudes per al foment de la cultura científica.

[Font: FECYT. 29/08/2023]

[Foto: DisconnecTomas / Laboratory Stuff / CC BY-­ND 2.0]