Categoria: Formació continuada

L’Hospital Manacor acull la I Jornada del Programa de Centres Sanitaris Promotors de la Salut (PROCESA)

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L’Hospital Manacor va acollir, la I Jornada del Programa de Centres Sanitaris Promotors de la Salut (PROCESA). La trobada va reunir professionals i experts en promoció de la salut amb l’objectiu de compartir experiències, projectes i reptes vinculats a la transformació dels centres sanitaris en entorns actius de salut.

La jornada va comptar amb la presència del director general del Servei de Salut, Javier Ureña; la directora general de Salut Pública, Antònia Elena Esteban, i el gerent de l’Hospital Manacor, Ignasi Casas, que van participar en la taula inaugural. Javier Ureña va valorar el paper dels centres sanitaris com a agents clau en la millora de la salut de la població, més enllà de l’activitat estrictament assistencial. Per la seva part, Ignasi Casas va destacar la importància d’impulsar models de salut més preventius, participatius i centrats en les persones, així com el lideratge de l’Hospital Manacor com a primer centre sanitari promotor de la salut de les Illes Balears.

Durant el matí es van presentar diverses ponències, que han permès conèixer l’experiència de l’Hospital Manacor en aquest procés de transformació, així com altres models de referència, com la xarxa HPH-Catalunya i les iniciatives desenvolupades en l’àmbit internacional en el marc de la xarxa Health Promoting Hospitals (HPH).

La segona part de la jornada es va estructurar en dues sessions temàtiques. La primera s’ha centrat en accions de promoció de la salut dirigides a usuaris i usuàries, amb experiències relacionades amb la humanització de l’atenció, la salut emocional, l’activitat física o els espais comunitaris. La segona sessió ha posat el focus en la cura i el benestar dels professionals sanitaris, amb projectes orientats a crear espais laborals més saludables, a promoure l’autocura i a reforçar el suport emocional dins els equips.

La jornada va incloure també un descans actiu al voltant de l’Hospital, com a exemple pràctic de promoció de l’activitat física integrada en la rutina laboral.

L’acte es va tancar amb una taula de clausura en què s’han recollit les principals idees i aprenentatges de la jornada, destacant la necessitat de continuar teixint xarxa, compartint bones pràctiques i consolidant el PROCESA com un espai de referència per avançar cap a un sistema sanitari més saludable, sostenible i compromès amb la comunitat.

Amb aquesta primera jornada, l’Hospital Manacor referma el seu compromís amb la promoció de la salut i amb el desenvolupament d’un model assistencial que va més enllà de la malaltia, posant les persones i el seu benestar al centre.

[Font: Conselleria de Salut. 30/04/2026]

[Foto: CAIB / CC BY NC SA]

Calendari de formació

Juliol   2026
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31