El Grup d'Epidemiologia Nutricional i Fisiopatologia Cardiovascular (NUTRECOR) i el Grup de Nutrició Comunitària i Estrès Oxidatiu (NUCOX) de l'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa) i membres del CIBEROBN han participat en una anàlisi longitudinal d'un assaig aleatori sobre l'augment del consum d'aliments ultraprocessades s'associa amb un empitjorament dels factors de risc cardiometabòlic en adults amb síndrome metabòlica.
Dora Romaguera
i Jadwiga Konieczna
, investigadores del grup NUTRECOR; i Josep Antoni Tur
, investigador del Grup NUCOX; han participat en la publicació de l'article amb el títol "Increased ultra-processed food consumption is associated with worsening of cardiometabolic risk factors in adults with metabolic syndrome: Longitudinal analysis from a randomized trial" a la revista Atherosclerosis.
L'associació entre els canvis en el consum d'aliments ultraprocessats (MUP) i els factors de risc cardiometabòlic (RCM) continua sent poc estudiada. Es va avaluar l'associació entre els canvis en el consum de MUP durant dotze mesos de seguiment i els canvis en els factors RCM en adults diagnosticats de síndrome metabòlica.
Un major consum de MUP es va associar amb una evolució adversa en els factors RCM mesurats objectivament després de dotze mesos de seguiment en adults amb síndrome metabòlica. Es necessiten més recerques per a explorar si aquests canvis persisteixen durant períodes més llargs.
Referència de l'article
González-Palacios S, Oncina-Cánovas A, García-de-la-Hera M, Martínez-González MÁ, Salas-Salvadó J, Corella D, et al. Increased ultra-processed food consumption is associated with worsening of cardiometabolic risk factors in adults with metabolic syndrome: Longitudinal analysis from a randomized trial. Atherosclerosis. 2023 Jun 7;377:12–23. doi: 10.1016/j.atherosclerosis.2023.05.022. PubMed PMID: 37343432.Enllaços Bibliosalut |
Mètriques
| Consulteu cites en Web of Science | ||
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Infosalut / Dolços / CC BY-NC-SA 4.0]