Categoria: Estudis i projectes

Característiques nutricionals i estil de vida en una cohort mediterrània

Tipografia
  • Més petit Petit Mitjà Gran Més gran
  • Per defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Grup de Nutrició Comunitària i Estrès Oxidatiu (NUCOX) de l'Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa), i membres del CIBEROBN han participat en la creació d'un instrument epidemiològic per categoritzar metabrotips basat en un algorisme computacional sobre les característiques nutricionals i estil de vida en una cohort mediterrània.

Josep A Tur, investigador del grup NUCOX, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Nutritional and Lifestyle Features in a Mediterranean Cohort: An Epidemiological Instrument for Categorizing Metabotypes Based on a Computational Algorithm" a la revista Medicina.

La classificació i la categorització moderna de la salut dels individus requereix variables personalitzades com la nutrició, l'activitat física, l'estil de vida i les dades mèdiques a través de mètodes avançats d'anàlisi i agrupació amb eines d'aprenentatge automàtic.

L'objectiu d'aquest projecte va ser categoritzar els factors de salut dels habitants de la Mediterrània i dissenyar metabrotips per proporcionar benestar personalitzat per tal de desenvolupar eines d'aplicació professional, a més de caracteritzar els trets nutricionals i d'estil de vida a les poblacions esmentades relacionades amb la nutrició de precisió i l'estil de vida integra característiques de benestar i contribueix a reduir l'impacte dels hàbits de vida poc saludables amb implicacions pràctiques per a l'atenció primària.

La combinació de trets destil de vida, metabòlics i de qualitat de vida facilitarà les intervencions de precisió personalitzades i l'aplicació de polítiques de salut pública específiques.

Referència de l'article
García-Perea A, Fernández-Cruz E, de la O-Pascual V, Gonzalez-Zorzano E, Moreno-Aliaga MJ, Tur JA, et al. Nutritional and Lifestyle Features in a Mediterranean Cohort: An Epidemiological Instrument for Categorizing Metabotypes Based on a Computational Algorithm. Medicina (B Aires). 2024 Apr 8;60(4):610. doi: 10.3390/medicina60040610. PubMed PMID: 38674256.

Enllaços Bibliosalut | Text completlogo docusalut 16

Mètriques
 
AltmetricAltmetric

[Font: Bibliosalut]

[Foto: Infosalut / Mercat de Pere Garau / CC BY-NC-SA 4.0]