Servei d'Anestesiologia i Reanimació de l'Hospital Universitari Son Espases ha participat en un estudi retrospectiu sobre l'impacte de la COVID-19 a les activacions de l'equip de parada cardiorespiratòria intrahospitalària.
Bartomeu Ramis Bou
, anestesiòleg de l'Hospital Universitari Son Espases, ha participat en la publicació de l'article amb el títol "Impact of COVID-19 in the in-hospital cardiac arrest activations: Retrospective study" a la revista Medicina Intensiva.
Analitzar les característiques dels pacients atesos per l'equip d'atenció a la parada cardiorespiratòria intrahospitalària (PCIH), les PCIH per se i la reanimació cardiopulmonar (RCP) en el període prepandèmia per COVID-19 i comparar-les amb el període pandèmia, analitzant, a més, les diferències entre pacients COVID+.
Sembla que els canvis en els protocols d'atenció a la parada cardiorespiratòria a causa de la pandèmia no han afectat els temps d'atenció ni la supervivència immediata o l'alta.
Referència de l'article
Ballout G, Magaldi Mendaña M, Ramis Bou B, Torres Quevedo C, Capdevila Freixas A, Moreno-Jurico S, et al. Impact of COVID-19 in the in-hospital cardiac arrest activations: Retrospective study. Med intensiva. 2025 Feb 5;502137. doi: 10.1016/j.medine.2025.502137. PubMed PMID: 39915147.Enllaços Bibliosalut
Mètriques
| |
[Font: Bibliosalut]
[Foto: Hospital Universitari Son Espases]